جزئیات تسهیلات خرید مسکن اعلام شد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بانک مسکن جزئیات تسهیلات خرید مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای کوچک اعلام کرد که بر اساس آن تسهیلات خرید مسکن برای زوجین تهرانی 480 و به صورت انفرادی 280 میلیون تومان است.
آورده متقاضیان مسکن ملی

به گزارش دلتا مگ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مسئولان وزارت راه و شهرسازی تسهیلات جعاله برای متقاضیان خرید مسکن به شکل انفرادی و زوجین در تمامی نقاط کشور ۸۰ میلیون تومان است، این درحالیست که در تهران سقف خرید مسکن به شکل انفرادی ۲۰۰ میلیون تومان و زوجین ۴۰۰ میلیون تومان است.

تسهیلات خرید برای مسکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به شکل انفرادی ۱۶۰ میلیون تومان و زوجین ۳۲۰ میلیون تومان، انفردی سایر شهرها ۱۲۰ میلیون تومان و زوجین ۲۴۰ میلیون تومان به علاوه ۸۰ میلیون تومان جعاله پرداخت می‌شود.

متقاضیان در نظر داشته باشند، در صورتی که دارای امتیاز حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم باشند، می‌توانند از سقف‌های تسهیلاتی متناسب در قالب انفرادی و زوجین و بر اساس شهر محل سکونت خود بهره‌مند شوند.

جزئیات تسهیلات خرید مسکن

سقف تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای متقاضیان شهرهای تهران،شهرجدید پرند، اندیشه و پردیس به صورت انفرادی مبلغ ۸۰ میلیون تومان و برای زوجین مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان است.

در نظر داشته باشد، این سقف تسهیلات برای متقاضیان در مراکز استان‌ها، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و شهرهای فولادشهر، بهارستان و صدرا ۶۰ میلیون تومان (در قالب انفرادی) و ۱۲۰ میلیون تومان در قالب زوجین است.

مطلب پیشنهادی:  فروش زمین کشاورزی ارزان با آب

بر اساس اعلام بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات صندوق یکم برای متقاضیان در مناطق بافت فرسوده شهری ۶ درصد و در خارج مناطق بافت فرسوده شهری ۸ درصد است.

گفتنی است، با توجه به افزایش قیمت اوراق مسکن، بانک مسکن در راستای حمایت از متقاضیان تسهیلات خرید مسکن و تقویت قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و کاهش هزینه‌های اخذ تسهیلات، نسبت به پرداخت تسهیلات به صورت ۵۰ درصد از محل منابع بدون سپرده بانک و ۵۰ درصد از محل اوراق ممتاز اقدام می‌کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «چشم‌اندازی برای افزایش قدرت خرید مردم» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…