کاهش قیمت مسکن اجاره‌ای در راه است

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمود محمودزاده با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره مسکن،‌اظهار کرد: مصوبات موردنیاز برای اجاره‌داری حرفه‌ای از دولت اخذ شده است.
زمین های 99 ساله

به گزارش دلتا مگ به نقل از منیبان، معاون وزیر راه و شهرسازی از فراهم شدن زیرساخت‌های احداث 300 هزار واحد مسکن اجاره ای خبر داد و افزود: این واحدها در زمین های 99 ساله ساخته خواهد شد تا به این ترتیب بازار اجاره مسکن قابل کنترل شود.

گزارش‌ها حاکی از پرواز اجاره مسکن در شهر تهران با رشد ۵۰.۷ درصدی اجاره‌ مسکن در دی ماه سال جاری نسبت به دی ماه سال گذشته است.

اسفندماه سال گذشته معاون وزیر راه با تشریح جزئیات برنامه وزارت راه برای اجاره‌داری حرفه‌ای گفته بود:‌ واحدهایی که در زمین دولت ساخته می‌شود برای همیشه به‌صورت اجاره‌داری اداره می‌شود.

محمودزاده با یادآوری این‌که در کشور یک بازار اجاره مسکن داریم که به‌صورت سنتی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این بازار سرجای خودش خواهند ماند و قصد تغییر آنرا نداریم، اما در کنار آن بازار حرفه‌ای اجاره‌داری برای تعادل‌بخشی به بازار اجاره ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در این بازار بخش خصوصی و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانند با گرفتن زمین های 99 ساله از دولت -که زمین‌ها قابل فروش نیست- اقدام به ساخت و ساز واحدهای اجاره‌ کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که واحدهای ساخته شده در زمین‌های دولتی برای همیشه به‌صورت اجاره‌داری است، اضافه کرد:‌ برای نهادهای حمایتی پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته تا بتوانند در این حوزه ورود کرده و با مشارکت و حمایت‌ واحدهای اجاره‌ای ساخته خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت مسکن

کاهش قیمت مسکن اجاره‌ای در راه است

راهکارهای کاهش قیمت مسکن اجاره ای

بنابر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، پیشنهاد گسترش کمک ودیعه مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۱ ارائه شده که قرار است ۱۰ درصد تسهیلات مصوب در قانون به حوزه اجاره اختصاص پیدا کند.

محمودزاده ادامه داد: در نظر است تا در قانون بودجه امسال، تسهیلات ودیعه مسکن گسترش یابد و با ساختار قوی‌تری کار پیش برود.

وی تصریح کرد: باید ابزار مناسب قانونی برای وزارت راه و شهرسازی فراهم بشود تا این کمک‌ها در اختیار مستاجران قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص جزئیات پیشنهاد ارایه شده گفت: پیشنهاد شده است تا ۱۰ درصد تسهیلات حوزه مسکن مصوب در قانون در قالب ودیعه اجاره هزینه شود. این پیشنهاد ارایه شده و مورد تایید بخش‌های اولیه قرار گرفته است. امید است تا در بودجه نهایی این رقم تثبیت بشود که کمک خوبی برای مستاجران است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان نصف شد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …