معرفی چند محله جذاب برای خرید خانه

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ما قرار است در این گزارش قیمت مسکن سه محله از منطقه 4 تهران که متقاضیان بسیاری برای خرید، رهن و اجاره دارد را به شما معرفی کنیم.
قیمت مسکن در منطقه 4 تهران

به گزارش دلتا مگ، قصد داریم ضمن معرفی سه محله معروف تهرانپارس، نارمک و رسالت، قیمت مسکن در آنها را نیز بررسی کنیم؛ شما نیز اگر به دنبال خرید خانه هستید، با ادامه این گزارش همراه باشید.

تهرانپارس، جذاب‌ترین محله در شرق تهران

تهرانپارس یکی از محله‌های بسیار وسیع شرق تهران به شمار می‌رود که آب و هوای مطبوع، وجود بوستان‌های جنگلی، مراکز خرید بسیار و … جذابیت زندگی در آن را دو چندان کرده است. البته ذکر این نکته ضروری است که این محله به دلیل وجود بلوار پروین، به دو بخش تهرانپارس شرقی و تهرانپارس غربی تقسیم شده که بخش شرقی آن کوچک‌تر است.

اگر به دنبال خرید خانه در تهرانپارس هستید، بهتر است که بدانید قیمت هر متر مربع مسکن در این محله به صورت میانگین از متری 30 میلیون آغاز و 40 میلیون تومان ادامه دارد. اگر نقدینگی کمی برای صرف خرید خانه در این محله دارید، می‌توانید به سراغ واحدهای مسکونی با سال ساخت بالای 15 سال در این تهرانپارس بروید؛ برای مثال قیمت هر متر مربع واحدهای مسکونی با عمربنای بالای 17 سال بین 25 تا 28میلیون تومان است.

البته اگر به دنبال واحدهای مسکونی نوساز هستید، باید برای هر متر مربع بالای 50 میلیون تومان سرمایه داشته باشید. برای مثال در حال حاضر یک واحد مسکونی 95 متری، کلید نخورده، دو خوابه، طبقه دوم، با امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) متری 51 میلیون تومان در سایت ملکی دلتا آگهی شده است؛ خرید این خانه حدود نیازمند 4 میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه است.

قیمت مسکن در منطقه 4 تهران

  • نارمک، محله‌ای قدیمی اما رو به مدرن

محله بعدی که برای خرید خانه در شرق تهران می خواهیم به شما معرفی کنیم، «نارمک» است. این محله در منطقه 4 و بخشی از آن در منطقه 8 تهران واقع شده که توسط بزرگراه رسالت به دو قسمت شمالی و جنوبی مرزبندی شده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که نارمک از ابتدا محل سکونت فرهنگیان یعنی قشر متوسط جامعه بوده است که با گذشت زمان مورد توجه سایر افراد قرار گرفت و اقشار مختلفی در آن سکونت پیدا کردند.

یکی از مزیت‌های بسیار خوب این محله، برای افرادی که قصد خرید آپارتمان در نارمک دارند، دسترسی راحت به حمل و نقل عمومی و رسیدن آسان به سایر مناطق تهران است؛ نارمک به 4 ایستگاه مترو نزدیکی دارد. افرادی که از خودرو شخصی برای تردد استفاده نمی‌کنند به راحتی از اهمیت این موضوع آگاه هستند.

وجود مراکز رفاهی، تفریحی، درمانی، دولتی و … در نارمک تهران، مزیت خرید خانه در آن را دو چندان می‌کند. حال اگر این سوال برایتان مطرح شده که قیمت مسکن در این منطقه چقدر است، با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی:  جایگزینی متقاضیان در طرح ملی مسکن

به طور میانگین قیمت مسکن در نارمک تهران، از متری 32 میلیون تومان آغاز و تا 43 میلیون تومان ادامه دارد. قیمت واحدهای نوساز در این محله، بالای 45 میلیون تومان است. البته شایان ذکر است که قیمت‌های ذکر شده به صورت میانگین است، چرا که قیمت ملک متناسب با نوع ساخت، موقعیت قرارگیری، امکانات واحد ساختمانی، سال ساخت و … متغییر است.

قیمت مسکن در منطقه 4 تهران

  • رسالت محله خوب برای سکونت، با بودجه محدود

محله آخری که قصد داریم در این گزارش به شما معرفی کنیم، رسالت است. برای معرفی بیشتر این محله باید عنوان کنیم که خیابان رسالت از خیابان دماوند شروع می‌شود و با عبور از روی بزرگراه امام علی و بزرگراه صیاد شیرازی و تقاطع با خیابان مجیدیه به پل سیدخندان منتهی می‌گردد. خیابان سهروردی و شریعتی را نیز قطع کرده و به تونل رسالت منتهی می‌شود.

یکی از ویژگی خوب این محله به غیر از امکانات رفاهی مناسب دسترسی راحت به حمل و نقل عمومی است. در کنار این موضوع افرادی که به دنبال خرید خانه در رسالت هستند، به راحتی می‌توانند خانه ایده‌آل خود را با هر نوع متراژی پیدا کنند.

شما برای خرید یک واحد مسکونی 80 متری بین 6 تا 10 سال ساخت در این محله تقریبا باید حدود 3 میلیارد تومان نقدینگی داشته باشید. اما اگر به نقدینگی کمی برای خرید آپارتمان در رسالت دارید، می‌توانید به سراغ واحدهای مسکونی با متراژ کوچکتر و سن بنای بالاتر بروید.

البته گفتی است که به غیر از میدان رسالت، قسمت‌های دیگر آن جزء منطقه 8 شهرداری تهران محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که بر اساس آخرین آماری که از سوی بانک مرکزی منتشر شده است، متوسط قیمت مسکن در تهران به متری 32 میلیون تومان رسیده است.

در پایان لازم به تاکید است که اگر به دنبال خرید آپارتمان در سایر مناطق و یا محله‌های تهران هستید، می‌توانید به «سایت ملکی دلتا» به عنوان اولین سایت ملکی در ایران مراجعه کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ملک موردنظر و ایده‌آل خود را پیدا کنید.

در ضمن اگر به دنبال ملک خاصی هستید اما با جستجو، ملک دلخواهتان را نیافته‌اید با ثبت درخواست خرید یا اجاره ملک در سایت، مشاوران و آژانس‌های عضو سایت دلتا شما را در کمترین زمان ممکن، یاری خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …