هزینه وام مسکن متاهلین رکورد زد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت اوراق تسه در روزهای اخیر به رکورد بی سابقه خود طی دو سال گذشته رسیده و بالاترین سطح قیمت را در این مدت از خود برجای گذاشته است.
وام مسکن متاهلین

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادنیوز، روند صعودی هزینه وام مسکن متاهلین و مجردها در حالی رقم خورد که بانک مسکن سه ماه است کاهش 50 درصدی هزینه وام را در دستور کار خود قرار داده بود.

بررسی روند قیمت‌ها نشان می‌دهد این مسیر با افت و خیز بسیاری در ماه‌های اخیر همراه بوده و تمهیدات بانک مسکن مانند کاهش 50 درصدی هزینه خرید اوراق در این مدت نتوانسته مانع از افزایش قیمت اوراق در این مدت شود.

در روز 27 بهمن ماه 1400 در کشور قیمت اوراق تسهیلات بانک مسکن به 162 هزار و 920 تومان رسید. این اولین بار است که در دو سال گذشته قیمت اوراق کانال 160 هزار تومان را لمس می‌کند.

سقف هزینه وام مسکن متاهلین و مجردها

سقف هزینه وام مسکن متاهلین و مجردها

افزایش قیمت اوراق در شرایطی آغاز شد که بانک مسکن اعلام کرد، سقف هزینه وام درخواستی متقاضیان برای خرید خانه از طریق خرید اوراق دوبرابر می‌شود.

بیشتر شدن سقف وام موجب شد تا تقاضا برای اوراق در بازار نیز افزایش یابد و این اتفاق در حالی که عرضه تغییر چندانی نداشت موجب رشد قیمت اوراق تسه در بازار شد.

مطلب پیشنهادی:  مشکلات وام ودیعه مسکن چیست؟

در همین راستا بانک مسکن در ابتدای آذر ماه هزینه اخذ وام از طریق خرید اوراق تسه را به نصف رسانده و اعلام کرد، نیم دیگر را متقاضیان می‌توانند از این بانک به صورت وام با نرخ سود 18 درصد دریافت کنند.

اما این استراتژی تاکنون نتوانسته قیمت اوراق تسهیلات بانک مسکن را تا روزهای پایانی بهمن ماه کنترل کند.

زمانی که قیمت اوراق تسه در بازار در روز 27 بهمن ماه برابر با 162 هزار و 920 تومان باشد در صورتی که متقاضیان مجرد بخواهند در سقف خود وام دریافت کنند، هزینه اخذ وام برابر با 45 میلیون و 620 هزار تومان خواهد بود. این در حالی است که این رقم برای متاهلین معادل با 78 میلیون و 200 هزار تومان بوده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «سرانجام طرح نهضت ملی مسکن به کجا رسید؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …