با 1 تا 2 میلیارد تومان، کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن، یافتن خانه در یک منطقه خوب و با امکانات بالا با نقدینگی کمتر از سه الی چهار میلیارد تومان در شهر تهران به مشابه یافتن سوزن در انبار کاه شده است.
بنیاد مسکن

به گزارش دلتا مگ، در حال حاضر بسیاری با سرمایه بین یک تا دو میلیارد تومان به دنبال خرید خانه در تهران هستند، هر چند با افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن یافتن خانه با این میزان سرمایه، در پایتخت کار سختی محسوب می‌شود، اما همچنان امری شدنی است.

افرادی که با سرمایه 1 تا 2 میلیارد تومان به دنبال خرید خانه در تهران هستند، اولین موضوعی که باید در نظر بگیرند این است که به دنبال خرید خانه در مناطقی باشند که قیمت مسکن در آنها به نسبت سایر مناطق تهران (منطقه 1 تا 10) پایین‌تر است. با این میزان نقدینگی باید در مناطق 13 تا 22 دنبال خانه باشید.

با این میزان بودجه باید به سراغ واحدهای مسکونی با سال ساخت بالا ( 10 تا 20 سال ساخت) و متراژ کمتر بروید. اگر بودجه محدودی برای خرید ملک دارید، باید توجه کنید که می‌توانید خانه‌هایی با متراژ بین ۳۱ تا 60 متر را در برخی مناطق و محله‌های پایتخت بیابید که قیمت مناسبی دارند.

خرید خانه با نقدینگی 1 تا 2 میلیارد تومان

اگر صبوری کنید حتی می‌توانید در برخی از مناطق تهران به ویژه مناطق جنوبی، واحدهای مسکونی با امکانات همچون آسانسور، انباری و پارکینگ پیدا کنید.

در ادامه قیمت برخی از فایل‌های آگهی شده با قیمت 1 تا 2 میلیارد تومان در سایت ملکی دلتا را مشاهده خواهید کرد، اما اگر به دنبال یافتن فایل‌های بیشتری هستید تا انتها همراه ما باشید.

  • سبلان شمالی: 48 متری – یک خوابه – 7 سال ساخت – بدون امکانات/ قیمت کل: یک میلیارد 100 میلیون تومان
  • تهرانپارس غربی: 57 متری، یک خوابه – 17 سال ساخت با امکانات (آسانسور-انباری – پارکینگ)/ قیمت کل: یک میلیارد و 700 میلیون تومان
  • فدک: 48 متری – یک خوابه – 9 سال ساخت با امکانات (انباری و آسانسور)/ قیمت کل: یک میلیارد و 750 میلیون تومان
  • پیروزی: 52 متری، یک خوابه – 11 سال ساخت با امکانات آسانسور/ قیمت کل: یک میلیارد و 200 میلیون تومان
  • شهید مدنی: 87 متری – دو خوابه – 20 سال ساخت – بدون امکانات/ قیمت کل: یک میلیارد و 800 میلیون تومان
مطلب پیشنهادی:  معاملات ماهانه مسکن به مرز ۱۰ هزار فقره در ماه رسید

در پایان گفتنی است که طبق اعلام بانک مرکزی، دی ماه امسال تورم مسکن ۱.۱ درصد بوده است و به نظر می‌رسد، تورم مسکن در بهمن ماه نیز کاهشی بوده باشد چرا که بسیاری از فروشندگان از ترس ریزش حباب قیمت راضی به ارائه فایل‌های فروش با سود منطقی شده‌اند.

مطالعه بیشتر: مطلب «پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تصویب شد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …