شرط واگذاری مسکن به مجردها در طرح‌های حمایتی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید توجه داشته باشیم که هنوز خانواده‌های زیادی در صف انتظار یا در اولویت واگذاری مسکن در طرح‌های حمایتی هستند، از این‌رو تنها مجردانی که به طور قطعی قصد ازدواج تا دو سال آینده را دارند باید در این طرح ثبت نام کنند.
مردان مجرد بالای 23 سال

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایلنا، محمود محمودزاده با بیان اینکه به مردان مجرد بالای 23 سال این فرصت داده شده که در مدت زمان 2 سال متاهل شوند تا بتوانند از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شوند، عنوان کرد” مجردان باید تعهد دهند، اگر در زمانی که پروژه و واحد موردنظر آماده به تحویل شد، متاهل نبوده باشند، واجد شرایط نیستند و واحد از آنها گرفته می‌شود و به واجد شرایط دیگر تحویل داده خواهد شد.

محمود محمودزاده ادامه داد: براساس قانون، واگذاری مسکن در طرح‌های حمایتی به خانوارهای واجد شرایط انجام می‌شود و به غیر از 5 گروه مجردی که از ابتدای قانون مستثنی از شرط تاهل بودند، قرار بر این شد که در طرح نهضت ملی مسکن مردان مجرد بالای 23 سال با هدف تسهیل‌گری در تشکیل خانواده و تحقق ازدواج آسان جزو مشمولان ثبت‌نام قرار بگیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: باید توجه داشته باشیم که هنوز خانواده‌های زیادی در صف انتظار یا در اولویت واگذاری مسکن در طرح‌های حمایتی هستند، از این‌رو تنها مجردانی که به طور قطعی قصد ازدواج تا دو سال آینده را دارند باید در این طرح ثبت‌نام کنند.

شرایط تحویل مسکن به مردان مجرد بالای 23 سال

شرایط تحویل مسکن به مردان مجرد بالای 23 سال

محمودزاده تاکید کرد: مجردان باید تعهد دهند اگر در زمانی که پروژه و واحد مورد نظر آماده به تحویل شد، متاهل نبوده باشند، واجد شرایط نیستند و واحد از آنها گرفته می‌شود و به واجد شرایط دیگر تحویل داده خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  در مسکن سرمایه‌گذاری کنیم؟

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا واحد از افراد گرفته می‌شود یا پول زمین از آنها اخذ خواهد شد، اظهار داشت: این موضوع بستگی به شرایط دارد. روال و فرآیند تعریف شده این است که اگر افراد متاهل نشده باشند، پول و آورده اولیه به آنها بازگردانده شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان برگشت پول و آورده اولیه به مجردهایی که نتوانستند در مدت زمان معین متاهل شوند، بحث پرداخت سود برای خواب سپرده و پول افراد در نظر گرفته شده، گفت: خیر، برگشت پول به افراد بدون سود است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تورم، عامل افزایش قیمت مسکن اجاره» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…