رییس اتحادیه املاک از قیمت مسکن می‌گوید

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
خسروی اظهار کرد: اگر ثبات بازار‌های موازی مسکن که هم‌اکنون وجود دارد ادامه پیدا کند، مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد، شاهد آرامش بازار مسکن خواهیم بود و نگرانی بابت رشد قیمت وجود ندارد.
آرامش بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از رویداد 24، مصطفی‌قلی خسروی گفت: کاهش انتظارات تورمی به دلیل اخبار مثبت از مذاکرات هسته‌ای و ثبات بازار ارز در آرامش بازار مسکن تاثیرگذار بوده و برخی افراد منتظر افت قیمت مسکن هستند.

طی سه ماه گذشته نرخ رشد ماهیانه قیمت مسکن در تهران به تدریج ۱.۲ درصد، ۱.۸ درصد و ۱.۱ درصد بوده و رشد سالیانه آن به ۲۰ درصد رسیده است؛ در حالی که نرخ افزایش سالیانه قیمت در ماه‌های دی سه سال گذشته به ترتیب ۹۱، ۴۱ و ۹۹ درصد بود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه مسکن یک دارایی امن محسوب می‌شود گفت: عبارات و جملات معروفی درخصوص ارزشمندی زمین و مسکن وجود دارد. مثلا می‌گویند «خانه را بخر پنج سال نگه دارد، بعد از آن خانه تو را ۵۰ سال نگه می‌دارد». یا «زمین بخر که دزد روی آن راه برود، اما نتواند آن را بدزدند».

جمله معروف دیگری می‌گوید «اگر مسکن را گران بفروشی، ارزان فروخته‌ای و اگر گران بخری، ارزان خریده‌ای». این عبارات از یک طرف امن بودن کالایی به نام مسکن را نشان می‌دهد و از طرف دیگر حاوی این نکته است که ملک همواره سپری در برابر انتظارات تورمی است.

مطلب پیشنهادی:  ساخت مسکن 30 متری در اصفهان برای خانه اولی ها

خسروی درباره پیش‌بینی آینده بازار مسکن در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: اگر ثبات بازار‌های موازی مسکن که هم اکنون وجود دارد ادامه پیدا کند، مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و از طرف دیگر دولت بتواند طرح احداث چهار میلیون مسکن در چهار سال آینده را به نتیجه برساند شاهد آرامش بازار مسکن خواهیم بود و نگرانی بابت رشد قیمت وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «۲۲ هزار و ۲۸۸ واحد مسکن روستایی نوسازی شد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …