صعود بی‌وقفه قیمت وام مسکن ادامه دارد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
رشد بی‌وقفه قیمت وام مسکن حالا بهای خرید وام ۴۵۰ میلیون تومانی مسکن برای زوجین را به حدود ۱۲۴ میلیون تومان رسانده است و در واقع ارزش واقعی وام ۴۵۰ میلیون تومانی فقط حدود ۳۲۶ میلیون تومان است.
اوراق وام مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادآنلاین، صعود بی‌وقفه قیمت وام مسکن ادامه دارد و امروز اوراق وام مسکن رکورد دیگری به ثبت رساند و بهای هر برگه آن به ۱۳۷ هزار و ۴۷۶ تومان رسید. این قیمت بالاترین رقمی است که اوراق وام مسکن ثبت کرده است.

این موضوع در حالی رخ داده که بهای هر برگه اوراق وام مسکن دیروز به ۱۳۱ هزار و ۹۴۷ تومان رسیده بود.

رشد قیمت اوراق وام مسکن در شرایطی اتفاق می‌افتد که بانک مسکن چندی پیش برای جلوگیری از صعود قیمت آن طرحی را اجرا کرد که بر مبنای آن افراد می‌توانند اوراق را نیم‌بها خریداری کنند اما در عوض به‌جای سود ۱۷.۵ درصد ۱۸ درصد سود بدهند و به‌جای بازپرداخت ۱۲ ساله تسهیلات آن را ۸ ساله تسویه کنند.

براساس گزارش بانک مرکزی تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در فروردین ۱۴۰۰ را حدود ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی بوده که اکنون گزارش همین مرجع نشان می‌دهد که تعداد معاملات ثبت شده در بنگاه‌های ملکی در دی ماه به ۹ هزار و ۸۱۶ واحد رسیده و به این ترتیب شمار معاملات دی ماه نسبت به اول سال حدود پنج برابر شده است.

مطلب پیشنهادی:  هرگونه تهدید مستاجر جرم است

گفتنی است که ارزش هر برگه وام مسکن ۵۰۰ هزار تومان است و اگر زوجی بخواهد سقف وام مسکن یعنی ۴۵۰ میلیون تومان را دریافت کند، باید ۹۰۰ برگه وام مسکن خریداری کند و با میانگین قیمت ۱۳۷ هزار و ۴۷۶ تومانی هر برگه وام، بهای خرید وام ۴۵۰ میلیون تومانی مسکن به حدود ۱۲۴ میلیون تومان می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بیش از ۳ میلیون نفر در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند» دردلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …