خرید خانه در شمال شهر تهران

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شمال شهر تهران

زندگی در شهرهای بزرگ همواره با دغدغه های زیادی همراه بوده است. تهران کلان شهری بزرگ با 22 منطقه مختلف می‌باشد. یکی از موارد اصلی که باید برای زندگی در شهری مانند تهران در نظر داشته باشید، خرید خانه است. هر چند که ممکن است شما قصد رهن و اجاره خانه در شمال شهر تهران داشته باشید، در هر دو حالت برای هر فرد خریدار یک تصمیم مهم محسوب می شود.

ویژگی های سکونت در مناطق شمالی تهران

محله های شمالی تهران مساحت گسترده ای را در بر گرفته اند، در واقع شمال شهر تهران از جمله محبوب ترین مناطق پایتخت می‌باشد. محدوده های شمال تهران از شمال با رشته کوه البرز شروع می شود و مناطق 1 و 3 را شامل می شود. همچنین بخشی از مناطق 2 و 5 نیز در شمال تهران قرار گرفته است. یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این مناطق این است که این مناطق دارای آب و هوای بی نظیر و جاذبه های گردشگری فراوان می‌باشند.

از لحاظ دارا بودن امکانات، شمال شهر تهران محله های بی رقیب دارد. به طوری که امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری متفاوتی دارد و این امکانات با توجه به هر منطقه به طور جداگانه تعبیه شده اند.

برخی دیگر از ویژگی های بارز محله های شمالی

  • سواد و تحصیلات حاکم بر منطقه: اکثریت مردمی که در بخش های شمالی تهران زندگی می کنند از سطح سواد عالی برخوردار هستند. همچنین وجود مراکز آموزشی خصوصی و اجرای فوق برنامه های مفید برای کودکان و نوجوانان سطح آموزش این منطقه بسیار خوب است.
  • تراکم جمعیت منطقه: مناطق شمال تهران تراکم زیاد بالایی ندارد چرا که برای مثال مناطق مرکزی پایتخت به علت دسترسی آسان به فضای داخلی شهر و مراکز اداری و تجاری دارای تراکم جمعیت بسیار زیادی است.
  • نرخ بیکاری افراد مستقر در منطقه: به طور کلی در تهران نرخ بیکاری در مرز خطرناکی قرار دارد، البته این آمار به طور مشخص برای شمال تهران بسیار پایین است.
  • میزان استفاده از تکنولوژی‌های روز و اینترنت: محله های شمالی از پیشرفته ترین و بروز ترین بخش های تهران هستند. این مسئله را می توان از وسایل مورد استفاده مردم و همچنین سطح ارتباطات آن ها متوجه شد.
  • عوامل زیست محیطی و آب و هوای منطقه: همانطور که گفتیم به دلیل قرار گرفتن مناطق شمالی در دامنه کوه، خانه های آن از آب و هوایی بی نظیر و البته با آلودگی بسیار کمتر نسبت به مرکز شهر بهره برده اند.
  • میزان جرم و جنایت در منطقه و امنیت: یکی از مواردی که در بحث استفاده ار تکنولوژی می توان به آن اشاره کرد، به کار بردن ابزار های امنیتی آخرین مدل در اماکن مختلف شمال تهران است.
  • فرهنگ ساکنین منطقه: فارغ از بحث های مادی و میزان ثروت مردم هر منطقه، فرهنگ های متفاوتی در این مناطق ساکن اند. ولیکن به دلیل سطح آموزش بالا می توان گفت تا حد زیادی فرهنگ مردم شمال تهران اصلاح شده می باشد.
مطلب پیشنهادی:  مزایای خرید آپارتمان در محله آبشار منطقه 22

زیبایی بصری، امکانات و موقعیت جغرافیایی شمال شهر تهران

از معروف ترین مکان های زیبا در شمال تهران، توچال است. در این مکان امکان کوه نوردی و اسکی وجود دارد. شما همچنین می توانید از تله کابین توچال برای رفتن به بالای کوه و برف بازی در فصول سرد سال استفاده کنید. همچنین مناطق شمالی تهران از نظر امکانات حمل و نقل، دسترسی آسان به مترو و اتوبوس دارند. از نظر وجود مراکز خرید می توان مجموعه پالادیوم و بازار تجریش را نام برد. از لحاظ امکانات تفریحی نیز کوه توچال، دربند، درکه، پارک دارآباد، کاخ نیاوران و کاخ سعدآباد در این مناطق واقع شده اند. در کل تهران در میان دو وادی کوه و کویر و در دامنه‌ های جنوبی رشته کوه البرز گسترده شده ‌است. از جنوب به کوه ‌های ری و بی‌ بی ‌شهر بانو، دشت‌ های هموار شهریار و ورامین و از شمال توسط کوهستان محصور شده ‌است.

قیمت خانه در منطقه شمال تهران

همانطور که می دانید مناطق شمالی تهران از مناطق گران قیمت در حوزه مسکن محسوب می ‌شوند و قیمت خانه در آن‌ بعضا بسیار نجومی است. واحد های شمال تهران معمولا متراژ بالایی دارند ولی بسته به اینکه خواستار خرید خانه ای ویلایی و یا یک واحد آپارتمان هستید، قیمت های متفاوتی دارند. برای مثال قیمت آن برای هر متر از حدود 70 الی 80 میلیون شروع می شود که باز هم به محله آن بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

آجودانیه کجاست؟ معرفی کامل محله+نمونه آگهی

محله آجودانیه یکی از محله‌های اعیان‌نشین تهران است که از امکانات رفاهی و درمانی زیادی برخو…