گران ترین منطقه تهران برای خرید خانه کجاست؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس آمار بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در گران‌ترین منطقه تهران در دی ماه، متری 70میلیون و 200 هزار تومان بوده است.

به گزارش دلتا مگ به نقل از فرارو، این آمار نشان می‌دهد، رتبه دوم و سوم فهرست گران ترین منطقه تهران به منطقه سه با میانگین قیمت ۶۳ میلیون تومان و منطقه دو با میانگین قیمت 48 میلیون و 800 هزار تومان اختصاص پیدا می‌کند.

در مقابل، منطقه ۱۸ واقع در جنوب غرب پایتخت را باید با متوسط قیمت 15 میلیون و 600 هزار تومان ارزان‌ترین نقطه شهر بدانیم.

مناطق ۲۰ و ۱۷ نیز با میانگین قیمت 16 میلیون و 200 هزار تومان و 17 میلیون و 800 هزار تومان بعد از منطقه ۱۸ به‌عنوان ارزان‌ترین مناطق پایتخت قرار گرفتند.

متوسط ارزش خانه در مناطق یک تا 6 از میانگین کل شهر بیشتر بوده و در ۱۶ منطقه دیگر نیز خرید و فروش‌های مسکن زیر میانگین نرخ کل شهر انجام شده است.

منطقه 5، محبوب‌ترین نقطه پایتخت در بازار مسکن

تعداد معاملات رسمی دی ماه در منطقه پنج به حدود هزار و ۴۵۰ واحد یعنی تقریبا ۱۵ درصد از کل ۹ هزار و ۸۰۰ خانه خرید و فروش شده رسید.

بعد از این نقطه، منطقه ۱۰ و چهار به‌ ترتیب ۹ و هشت درصد از معاملات پایتخت تهران را در خود جای دادند و بعد از منطقه پنج به‌عنوان محبو‌ب‌ترین مناطق تهران قرار گرفتند. در منطقه ۱۹ با ۹ هزارم درصد (۹۳ معامله) شاهد کمترین تعداد معاملات مسکن بودیم.

مطلب پیشنهادی:  سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی در اصفهان ساخته خواهد شد

گران ترین منطقه تهران

تهرانی‌ها خانه‌های چند متری می‌خرند؟

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در دی‌ماه امسال نشان می‌دهد، از نظر متراژ شاهد اتفاق مهمی بوده‌ایم. خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متر با کنار زدن واحد‌های ۵۰ تا ۶۰ متر به‌محبوب‌ترین گزینه تهرانی‌ها تبدیل شده‌اند.

سهم این خانه‌ها از کل معاملات مسکن تهران به حدود ۱۶ درصد رسید. خانه‌های ۵۰ تا ۶۰ متر ۱۵.۶ درصد و خانه‌های ۷۰ تا ۸۰ متر با سهم ۱۲.۵ درصدی رتبه‌های بعدی این فهرست را به‌خود اختصاص دادند.

در پایان گفتنی است، حدود دو دهم درصد از معاملات مسکن در خانه‌هایی با متراژ کمتر از ۳۰ متر انجام شده و سهم خانه‌هایی با متراژ بیشتر از ۲۰۰ متر نیز حدود دو درصد بوده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «چرا مسکن در ایران ارزان نشد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …