مالیات شاهراه حذف دلالان از بازار مسکن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
عضو کمیسیون بودجه مجلس معتقد است که مالیات، شاهراه حذف دلالان از بازار مسکن است از همین رو می توان با وضع مالیات مضاعف، بازار مسکن را سروسامان داد.
دلالی در بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از بازار، بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به حمایت‌های دولتی از ساخت‌وساز مسکن روستایی اظهار داشت: ما برای ساخت‌وساز در حوزه مسکن روستایی در گذشته ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفتیم که در ادامه این رقم به ۱۰۰ میلیون و در آینده به ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

وی با اشاره به قانون جدید تولید مسکن در کشور اظهار داشت: در این قانون ۳۶۰ هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی کردیم تا بانک‌ها موظف به ارائه تسهیلات در این بخش شوند.

دلالی در بازار مسکن

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید هزینه‌های ساخت‌وساز مسکن در کشور را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: برای این موضوع بهتر است، از زمین‌های ارزان قیمت و رایگان که دولت و نهادهای دولتی در اختیار دارند، استفاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: حتماً این قانون مانع سوداگران در حوزه مسکن خواهد شد؛ لذا ما باید هزینه سوداگری در حوزه مسکن را بالا ببریم تا افراد بدانند، اگر بر حوزه سوداگری مسکن ورود کنند، با مالیات‌های مضاعفی که در این بخش در نظر می‌گیریم، جلوی این سوداگری گرفته خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  هزینه ساخت، قیمت مسکن را بالا برد

مطالعه بیشتر: مطلب «آمار پروانه‌های ساخت و ساز نیاز به بررسی مجدد دارد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …