انتقاد انبوه‌سازان از عدم تحویل زمین های دولتی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با انتقاد از عدم تحویل زمین‌های دولتی، عنوان کرد: این اقدام باعث به رکود رفتن بازار ساخت‌وساز خواهد شد.
وام مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از سایت تحلیل بازار، فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با انتقاد به اینکه مسیر و استارت طرح نهضت ملی مسکن بسیار کُند است و همین موضوع موجب نارضایتی انبوه‌سازان شده است، بیان کرد: اگر دقت کنید، می‌بینید که هنوز ثبت‌نام و پالایش متقاضیان به اتمام نرسیده و حتی صحبت‌های رئیس جمهور نیز در همین راستا بود که چرا تکلیف زمین‌های دولتی در طرح نهضت ملی مسکن مشخص نیست.

او در ادامه با انتقاد به طولانی بودن بروکراسی اداری در حوزه ساخت‌وساز اعلام کرد: در حال حاضر در خوشبینانه‌ترین حالت، زمان صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری‌ها برای ساخت‌وساز از زمانی که متقاضی به شهرداری مراجعه می‌کند تا زمانی که دستور نقشه تهیه کند و جواز ساخت بگیرد ۶ ماه به طول می‌انجامد.

بر اساس گفته وی در حال حاضر ۵ میلیون واحد مسکونی کمبود داریم و از تقاضا عقب هستیم.

تحویل زمین های دولتی

او می‌افزاید: در طرح نهضت ملی مسکن ۲.۵ میلیون متقاضی ثبت نام کرده‌اند و به همین میزان هم ناامید از صاحب مسکن شدن برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت رهن و اجاره مسکن در پاسداران

پورحاجت به اجاره‌نشینی 51 درصد تهرانی‌ها مطابق آمار بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: به عبارتی ۴۹ درصد ساکنان تهرانی مالک ۵۱ درصد بقیه ساختمان‌ها هستند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور خاطرنشان کرد: قیمت پیشنهادی ما برای ساخت مسکن ملی، متری 5 میلیون 300 هزار تومان بوده است، اما منتظر هستیم تا جلسه‎‌ای برگزار شود تا به صورت کارشناسی به یک تفاهم نهایی و اقناع برسیم.

او می‌گوید: ما نمی‌دانیم وزارت راه و شهرسازی این رقم ۴.۵ میلیون تومانی که به استان‌ها بخشنامه کرده را از کجا به دست آورده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «داستان ادامه‌دار مشکلات واحدهای مسکن مهر پردیس» را در دلتا نمگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …