چالش اصلی بازار مسکن؛ کمبود عرضه نسبت به تقاضاست

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس اقتصادی، مهم‌ترین مشکل بازار مسکن را کمبود عرضه نسبت به تقاضا دانست و گفت: ساخت‌وساز مسکن، تقریبا حدود یک سوم تقاضا است.
مشکل بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از گسترش نیوز، حسن محتشم کارشناس بازار مسکن می‌گوید که روند کاهشی ساخت‌وساز بنا به گزارش‌های مرکز آمار ادامه دارد و با این شرایط به نظر می‌رسد که عرضه نسبت به تقاضا کمتر شده است.

وی در ادامه عنوان می‌کند: در شرایط فعلی بازار مسکن، نمی‌توان توقع کاهش قابل توجه قیمت مسکن را داشت.

در همین زمینه محمد مرتضوی، عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان گفته است که با لغو تحریم و بازگشت انبوه‌سازان و توسعه‌گران به بازار ساخت‌وساز، تولید پایدار شکل می‌گیرد، قیمت‌ها تثبیت می‌شود و انتظار سودهای غیرمتعارف و بالا هنگام فروش خانه کاهش پیدا خواهد کرد.

او به مشکل بازار مسکن اشاره می‌کند و می‌افزاید: پایداری در برنامه تولید مسکن، تاثیر مستقیمی بر تعادل بخشی عرضه مسکن دارد و پایداری در تولید واحدهای ساختمانی، بازار را از کمبودی که اکنون اسیر آن است، نجات می‌دهد.

مشکل بازار مسکن

به گفته این فعال حوزه ساخت واحدهای مسکونی، ثبات فکری سرمایه‌گذاران و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری موجب بازگشت مجددا سرمایه‌گذاران به حوزه ساختمان می‌شود و شروع ساخت و سازها از عوامل موثر در تثبیت قیمت خانه است.

مطلب پیشنهادی:  جشن اولی آژانس‌های هلدينگ دلتا + فيلم

مرتضوی با اعلام اینکه با لغو تحریم‌ها تکلیف معادلات بازار مسکن مشخص می‌شود، اظهار داشت: در راستای همین موضوع، نوسان و ریسک سرمایه‌گذاری پایین می‌آید.

او در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با کاهش نوسانات در بازارهای موازی مثل طلا و ارز سرمایه‌گذاران دیگر در حوزه تخصصی خود می‌مانند و سرمایه خود را وارد بازارهای موازی نمی‌کنند. بر این اساس سازندگان مسکن وارد حوزه تخصصی خود می‌شوند و آنها که کارشان توسعه‌گری و انبوه سازی است مجددا به صنعت ساختمان روی می‌آورند و به صورت متمرکز کار خود را دنبال خواهند کرد.

مطالعه بیشتر: مطلب «مسیر تامین مالی مسکن از بازار سرمایه می‌گذرد» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    8 بهمن 1400 در 11:19 ق.ظ

    سلام وضع مستجر بدبخت چی میشه من پارسال یه اپارتمان ۱۴۷ متری کلید نخورد ۶۷۰ رهنش بود گرفتم ۶۰۰دادم باماهی ۱۵۰۰ الان بااین پول ۱۲۰متری هم نمی توانم بگیرم مالک خونه رو فروخته ومن اواره موتدم دردم به کی بگم چون بچه هام وهمسرم توجنت اباد کار می کنه مجبورم همیننجا خونه بگیرم شما بگید چه کارکنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …