مسیر تامین مالی مسکن از بازار سرمایه می‌گذرد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل بازارهای مالی وزارت اقتصادی معتقد است که مسیر تامین مالی مسکن از بازار سرمایه می‌گذرد، اما یکی از الزامات تحقق این هدف، بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران است.
تامین مالی مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، در حال حاضر تامین مالی مسکن در ایران وابستگی زیادی به نظام بانکی دارد و بخش قابل توجهی از تامین مالی در این بخش از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد و سایر ابزارهای مالی در این بخش کمتر مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرند.

مجید کریمی در این رابطه معتقد است: میزان تسهیلاتی که در بخش مسکن داده می‌شود در سیستم مالی بانکی ما خیلی نسبت به کشورهای دیگر کم است.

وی می‌گوید: درست است که می‌گوییم هدایت اعتبار داریم، اما در این قسمت که مقاومت وجود دارد؛ به دلیل اینکه دیربازگشت است و سیستم بانکی به تسهیلات کوتاه مدت عادت کرده است.

 

تامین مالی مسکن

وی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت نظام بانکی در رونق تامین مالی از طریق بازار سرمایه، تاکید کرد و گفت: در ایران همه بانک‌ها به یک شیوه عمل می‌کنند و همه آن‌ها به عنوان «بانک تجاری» مشغول فعالیت هستند. این درحالی است که بانک‌ها باید نقش خاصی در اقتصاد ایفا کنند و تخصصی‌تر شوند.

مطلب پیشنهادی:  مشاورین املاک به این نکات توجه کنند!

در پایان گفتنی است؛ با توجه به ظرفیت‌های بازار سرمایه و امکان استقرار ناظر مستقل در پروژه‌های ساختمانی توسط بورس، بدون شک ورود به طراحی ابزارهای کارآتر، تاثیر مشخص و مثبتی بر اقتصاد مسکن خواهد داشت. این در حالی است که فزایش تولید و عرضه واحد مسکونی در سمت عرضه و افزایش توان و قدرت خرید افراد در راستای تقویت تقاضا می‌تواند منجر به ایجاد ثبات و تعادل قیمت مسکن می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «تورم انواع مصالح ساختمانی سه رقمی شد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …