تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از ماه‌های آینده

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: برخی واحدهای نهضت ملی مسکن که از قبل شروع شده، طی ماه‌های آینده قابلیت بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان را خواهد داشت.
زمین و مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از سرویس اقتصادی، محمود محمودزاده – معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید به زودی عملیات اجرایی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید و سایر شهر‌های کشور با محوریت شرکت عمران شهر‌های جدید و سازمان ملی زمین و مسکن، آغاز شود.

محمود محمودزاده ضمن اشاره به موضوع مذکور گفته است: از پروژه‌های (نهضت ملی مسکن) که قبلا شروع شدند و عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام است، بخشی طی ماه‌های آتی قابلیت بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان را خواهند داشت که با پیشرفت زمان جزئیات آن اعلام خواهد شد.

محمودزاده در شرایطی از افتتاح عن‌قریب برخی واحد‌های نهضت ملی مسکن خبر داده که انبوه‌سازان، پیشرفت پروژه در حالت کلی را چندان مناسب نمی‌دانند.

محمد مرتضوی ـ عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان در این خصوص گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر نهاد‌ها به دلیل ضرورت زمانی برای سرعت دادن به کار‌ها در بخش محدودی از پروژه، ورود کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: گزارش پروژه جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) با هدف احداث چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده، بعد از پایان نام‌نویسی بخشی از متاهل‌ها هم‌اکنون در مرحله فراخوان ثبت‌نام افراد مجرد بالای ۲۳ سال قرار دارد و تا ۲۰ بهمن ماه نام‌نویسی در سامانه saman.mrud.ir ادامه خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:  پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن

وضعیت کنونی واحدهای نهضت ملی مسکن

وضعیت کنونی واحدهای نهضت ملی مسکن

آخرین وضعیت این طرح در اوایل دی ماه حاکی از آن است که تامین زمین ۷۶۰ هزار واحد و آمادگی پروژه برای آغاز عملیات اجرایی برقرار است. حدود ۵۳۰ هزار واحد از ۷۶۰ هزار واحد، مربوط به پروژه اقدام ملی است که با نهضت ملی مسکن ادغام شده است.

برای ۵۵۰ هزار واحد نیز زمین تامین شده که مسئولان وزارت راه و شهرسازی در استان‌های مختلف در حال فراهم کردن اقدامات آغاز به کار پروژه‌ها هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خانه‌های زیر 80 متر، بیشترین تعداد معاملات مسکن را داشته‌اند» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …