خانه‌های زیر 80 متر، بیشترین تعداد معاملات مسکن را داشته‌اند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد در دی‌ماه سال 1400، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، سهمی معادل ۵۸.۵ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.
معاملات مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد آنلاین، بر اساس گزارش بانک مرکزی میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران به بیش از ۳۲ میلیون و ۹۳۶ هزار تومان رسید که حاکی از رشد ۱.۱ درصدی نسبت به آذر ماه است.

مقایسه میانگین قیمت مسکن در شهر تهران نسبت به ماه مشابه سال گذشته، افزایش قیمت مسکن افزایش ۲۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

تعداد معاملات ثبت شده در بنگاه‌های ملکی نیز در دی ماه برابر با ۹۸۱۶ واحد بوده‌ که نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش ۱۷۹.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده شهر تهران به تفکیک عمر بنا در دی ماه حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال با سهم ۳۳.۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده ‌است.

خانه های با زیربنای کمتر از ۸۰ متر

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق شهر تهران در ماه امسال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۴.۸ درصدی از کل معاملات بیشترین تعداد قرارداد مبایعه نامه را به خود اختصاص داده‌ است.

مطلب پیشنهادی:  برای سرمایه گذاری خونه بخرم یا ماشین!

همچنین مناطق ۱۰ و ۴ به ترتیب با اختصاص سهم ۱۰ و ۸.۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. گفتنی است، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی شهر تهران معادل ۷۰ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان مربوط به منطقه یک و کم‌ترین آن با ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، سهمی معادل ۵۸.۵ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند. همچنین ۴۸.۹ درصد از معاملات نیز به واحدهای مسکونی با ارزش هر واحد کمتر از دو میلیارد تومان اختصاص داشته است.

مطالعه بیشتر: مطلب «رئیس جمهور: اجاره‌بها از نگرانی‌های جدی مردم است» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …