رئیس جمهور: اجاره‌بها از نگرانی‌های جدی مردم است

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اجاره‌بها یکی از نگرانی‌های جدی مردم است، عنوان کرد: با مسکن‌سازی که انجام خواهد شد، قیمت و اجاره‌بهای مسکن تعدیل خواهد شد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد آنلاین، رئیس جمهوری در چهارمین گفتگوی زنده تلویزیونی خود با مردم عنوان کرد: یکی از موارد پیشران صنعت مسکن سازی است که می‌تواند صنایع بسیاری را دنبال خود بکشاند.

وی با بیان اینکه مشکل زمین وجود ندارد و در حاشیه بسیاری از شهرها دولت زمین دارد، خاطرنشان کرد: بحث دیگر اعتبارات است که باید تامین شود.

رییس دولت سیزدهم همچنین درباره بحث تامین مالی، مسکن و تسهیلات بانکی در این زمینه و اینکه برخی مسئولان زمین‌ها را به راحتی برای ساخت مسکن در اختیار قرار نمی‌دهند، گفت: ما به راحتی زمین‌ها را از آنها خواهیم گرفت.

وی افزود: در دولت قرار نیست هر کس برای خود تصمیم بگیرد. بسیاری از دستگاه‌ها به فروش اموال مازادهم تن ندادند، اما اینطور نیست که هر کسی برای خود تصمیم بگیرد نمی‌شود. عده‌ای نمی‌توانند براساس خواست خود عمل کنند.

قیمت و اجاره بهای مسکن

رییس دولت مردمی تاکید کرد: در دولت یا تصمیمی گرفته نخواهد شد یا اگر تصمیمی گرفته می‌شود هم صبغه کارشناسی باید داشته شود و هم اجرایی شود. در زمینه اموال مازاد هم در سال‌های گذشته ببینید دولت چقدر توانست تامین کند، اما این کار الان شروع شد.

مطلب پیشنهادی:  محله شاهین تهران کجاست؟

رئیسی با تاکید بر اینکه دولت به روی مسکن حساس است، ابراز داشت: به مردم هم در این زمینه وعده داده‌ایم، بنابراین از ابتدای دولت موضوع مسکن را پیگیری کردیم و گفتیم میزان پیشرفت را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «مردم توان بازپرداخت اقساط خرید مسکن را ندارند» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …