تقویت بورس املاک، نابسامانی قیمت ملک در تهران را رفع می‌کند

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: شهرداری تعداد زیادی آپارتمان و مغازه دارد که به املاک شهرداری اضافه می‌شود؛ نباید اینها را نگه داریم، بلکه باید بفروشیم.
بورس املاک

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایلنا، ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: بحث مولدسازی دارایی‌ها مطرح است و این بدان معنا است که بتوانیم دارایی‌هایی که در شهر است و تاکنون به صورت غیرنقد به پیمانکار عرضه می‌شد را مولد کنیم و در بورس کالا ارائه دهیم و پول حاصل از آن را در حوزه عمرانی شهر هزینه کنیم.

ابوالفضل فلاح در پاسخ به سوالی درباره فروش املاک شهرداری در بورس اظهار کرد: تاکنون املاک شهرداری از طریق مزایده به فروش می‌رسید و اکنون به حوزه بازار سرمایه وارد شدیم.

فلاح با بیان اینکه بورس املاک قریب به یک سال است که شکل گرفته است، اظهار کرد: اگر بورس املاک تقویت شود، می‌تواند منجر به حتی تعدیل قیمت‌های ملک در تهران و جلوگیری از سفته بازی شود.

فلاح در پاسخ به اینکه آیا این اقدام شهرداری منجر به کاهش قیمت املاک خواهد شد، گفت: این ماموریت شهرداری نیست، بلکه ماموریت بورس املاک است. ما از جهت شفاف‌سازی و تسهیلگری برای فروش املاک وارد بازار بورس املاک شدیم. در کنار آن پیمانکارانی هم که حواله دارند، می‌توانند به عنوان آورده نقدی در بورس کالا املاکی که به فروش می‌گذاریم را بردارند.

مطلب پیشنهادی:  سال خوبی پیش روی مستاجران نیست

معاون اقتصادی و مالی شهرداری تهران اظهار کرد: دارایی به فروش نمی‌رسد. بحث مولدسازی دارایی‌ها مطرح است و این بدان معنا است که بتوانیم دارایی‌هایی که در شهر است و تاکنون به صورت غیرنقد به پیمانکار عرضه می‌شده را مولد کنیم و در بورس کالا ارائه دهیم و پول حاصل از آن را در حوزه عمرانی شهر هزینه کنیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «اجاره بها در رتبه سوم تورم ایستاد» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …