وام بدون ضامن شامل چه افرادی می‌شود؟

1
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کارکنان و بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی، ‌شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و دیگر ارگان‌ها مشمول وام بدون ضامن می‌شوند.
وام بدون ضامن

وام بدون ضامن خواسته بسیاری از افراد است. حالا به گزارش دلتامگ به نقل از خبرآنلاین، ‌سید عباس حسینی معاون وزیر اقتصاد درخصوص جزئیات پرداخت وام بدون ضامن توضیحاتی را ارائه فرمودند.

وام بدون ضامن

معاون وزیر اقتصاد گفت: در مرحله اول شامل کارکنان و بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی، ‌شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت‌های بزرگ خصوصی خواهد شد.

سیدعباس حسینی در مورد جزئیات پرداخت وام خرد بدون ضامن اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر آسان‌سازی پرداخت تسهیلات به آحاد جامعه روز چهارشنبه با مدیران بانکی تابع وزارت اقتصاد جلسه داشتیم و محورهای جلسه با رئیس جمهور بررسی شد.

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد: در مرحله اول شرایط دریافت وام خرد برای شاغلان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی که از شعب بانک‌های ذی‌ربط حقوق پرداخت می‌کنند، در صورتی که در رتبه اعتباری A، B و C باشند، می‌توانند بدون ضامن تسهیلات دریافت کنند.

حسینی افزود: بخشنامه و مصوبات اجرایی شدن این موضوع در حال اجرا و ابلاغ است. مصوبات هیات مدیره‌ها بر اساس تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان، تسهیلات بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق (شخص وام گیرنده) و همچنین از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن و با کسر از حقوق (شخص وام گیرنده) به همراه چک یا سفته حسب مورد (امکان پرداخت دارد) به بانک ارائه می‌دهند.

وام بدون ضامن غیر بانکی (آزاد)

اگر شما به هر دلیلی دارای شرایط دریافت وام بدون ضامن بانکی نشدید یا به مبلغ وام بیشتری نیاز داشته باشید، باید به اظلاع ما برسانیم که نوع دیگری از وام بدون ضامن وجود دارد که بیشتر با عنوان سرمایه آزاد شناخته می‌شود.

در این روش که شرکت‌های زیادی اقدام به ارائه دادن این نوع تسهیلات می‌کنند، باید شخص متقاضی وثیقه‌ای را برای ارائه داشته باشد.

برای مثال اگر شما سند یک ملک مسکونی یا تجاری داشته باشید می‌توانید تا حداکثر ۹۰ درصد ارزش ملک خود وام فوری دریافت کنید که بعضی شرکت‌ها ۲۴ ساعته پرداخت می‌کنند. ولی سند ملکی شما تا اتمام اقساط وام در رهن شرکت مد نظر باقی می‌ماند.

مطلب پیشنهادی:  در نوشتن این قولنامه بسیار دقت کنید

این نوع تسهیلات همچنین با سند خودرو و سیمکارت رند ۰۹۱۲ و سایر دارایی‌های ارزشمندی که قابلیت ضمانت پرداخت اقساط را داشته باشند پرداخت می‌شود.

وام بدون ضامن غیر بانکی (آزاد)

هشدارها درباره وام آزاد بدون ضامن

با وجود اینکه تبلیغات زیادی در حوزه ارائه وام آزاد بدون ضامن انجام می‌ود و ی شما متقاضی وام، باید همیشه مراقب افراد سودجو و کلاهبردار در این زمینه باشید. مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را خیلی جدی بگیرید.

  • اگر با فردی تماس گرفته‌اید که ادعای دادن وام فوری بدون ضامن دارد و از شما مبلغی (حتی مبلغ کم) را به عنوان بیعانه یا پیش‌پرداخت یا هزینه قرارداد می‌خواهد، به هیچ عنوان پرداخت نکنید و مطمئن باشید که شخص کلاهبردار است.
  • شرکت‌های معتبر در این زمینه هیچ مبلغی قبل از انجام معامله نمی‌خواهند.
  • اگر فرد از شما اطلاعات شخصی و بانکیتان را خواست به هیچ وجه اعتماد نکنید و اگر اطلاعات خودش را به شما ارائه داد دلیلی بر اعتماد شما نیست چون ممکن است اطلاعات شخص دیگری استفاده کرده باشد.
  • اگر شخصی شما را به شرکتی دعوت کرد که بی نام و نشان است و در هیچ مرجعی ثبت نشده تحت هیچ شرایطی اعتماد نکنید.
  • اگر قبل از معامله قرارداد می‌بندید قبل از امضای قرارداد تمام محتوای آن را مطالعه کنید یا حداقل از یک وکیل آشنا کمک بگیرید تا بندهای ناخواسته به قرارداد اضافه نشده باشد.

هشدارها درباره وام آزاد بدون ضامن

  • در هر مرحله اگر مورد مشکوک به کلاهبرداری را مشاهده کردید از ادامه مراحل امتناع کرده و مراجع قضایی را مطلع سازید.
  • بهترین راهکار برای جلوگیری از وقوع کلاهبرداری این است که شما از یک شخص متخصص مشورت بگیرید و شما را در تمام مراحل دریافت وامتان راهنمایی کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    29 مهر 1402 در 4:17 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

آیا با گرفتن اسکرین شات مجازات می‌شوید؟

همان‌طور که می‌دانید جرایمی که در دنیای تکنولوژی انجام می‌شود اغلب با موبایل و کامپیوتر و …