اصفهان به عنوان پایلوت مسکن به کشور معرفی می‌شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن اصفهان را به عنوان پایلوت مسکن به کشور معرفی کرد و تاکید کرد که باید افزایش مسکن در استان‌ها باید منطقی باشد.
مسکن اصفهان

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری اقتصاد ایران، مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در جلسه کارگروه مسکن با تاکید بر اینکه طرح توسعه مسکن ملی نباید به گونه‌ای باشد که مردم یک نقطه از محل زندگی خود مهاجرت کنند، بلکه باید در هر شهر و روستایی متناسب با همان نقطه جغرافیایی توسعه پیدا کند.

وی در ادامه پهنه‌بندی و دسته‌بندی اراضی بر اساس کاربری در ساخت مسکن ملی باید منطقی و در همه شهرستان‌ها به فراخور همان منطقه اجرا شود، گفت: در همین راستا پنج کارگروه ویژه جهت بررسی مسکن ملی در استان اصفهان مشخص شده است که باید تا یک ماه آینده تشکیل شوند و نتایج بررسی‌های خود را اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با تاکید به اینکه توجه به مسکن از مطالبات دولت سیزدهم است، ادامه داد: متاسفانه برخی به زیر ساخت‌ها و ظرفیت های استانی توجه ندارند در حالی که شرایط هر استان با استان دیگر متفاوت است و باید مساله آمایش سرزمین، ظرفیت‌های خانه‌های خالی و بافت فرسوده نیز در نظر گرفته شود.

اجاره خانه در اصفهان

وی گفت: آمارها بیانگر این است که در زمان حاضر ظرفیت‌های نام برده بیش از نیازی است که برای مسکن احساس می‌شود که متولیان امر ساخت و ساز و  تولید مسکن باید آن‌ها را نیز لحاظ کنند.

مطلب پیشنهادی:  مراحل تبدیل سند منگوله‌دار قدیمی به سند تک برگ جدید

مشاور وزیر کشور ضمن تاکید به اینکه باید افزایش مسکن در استان‌ها باید منطقی باشد، خاطرنشان کرد: این طرح باید به گونه‌ای اجرا شود که به خالی شدن روستاها از سکنه و توسعه شهرنشینی منجر نشود.

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن افزود: ما اصفهان را به عنوان پایلوت مسکن به کشور معرفی می‌کنیم و انتظار داریم با هم فکری نخبگان این شهر الگوی ایرانی و اسلامی در بخش مسکن پیاده شود.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت شهرهای هوشمند پیش برویم و از تکرار طرح‌های نادرست دوران‌های گذشته جلوگیری کنیم، تاکید کرد: دوران اشتباه استراتژیک و آزمون و خطای مسوولان در بخش مسکن گذشته است و باید اکنون به سمت آباد‌سازی خانه‌های روستایی برویم و بزرگترین افتخارمان مهاجرت معکوس از سمت شهرها به سوی روستاها باشد.

مطالعه بیشتر: مطلب «مسکن مهر به کجا رسید؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …