تولید مسکن توسط متخصصان، سبب حفظ سرمایه‌های ملی می‌شود

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مطابق ماده ۳۵ آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ مصوبه هئیت وزیران همه ساختمان‌ها باید دارای شناسنامه فنی و ملکی که شامل مشخصات کامل عوامل ساخت، بیمه تضمین کیفیت، نقشه ازبیلتها و مشخصات فنی دقیق است باشند.
ساختمان تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از شهر، شهاب سعادت نژاد ریاست انجمن سازندگان مسکن و ساختمان تهران درباره ماجرای مکاتبه وزارت راه با شهرداری تهران در حوزه ساخت مسکن گفت: سالهاست سازندگان دارای صلاحیت و انجمن سازندگان، پیگیر اجرای استفاده از خدمات سازنده دارای صلاحیت و صدور شناسنامه فنی و ملکی در جهت مشخص بودن عوامل ساخت و استانداردهای بکار رفته در یک ساختمان و بالا رفتن کیفیت عمر ساختمانها است.

وی تاکید کرد: در این راستا سامانه کاملی برای صدور شناسنامه فنی و ملکی و درج مستندات، بیمه‌ها و مدارک لازم هر ساختمان درسازمان نظام مهندسی استان تهران ایجاد شده و هم اکنون برای ساختمان‌های بالای ۱۵۰۰ متر در تهران صدور شناسنامه فنی الزامی است که کار تهیه آن با مجریان ذیصلاح است.

بازرس انجمن انبوه‌سازان همچنین اعلام کرد: در همه ساخت و سازها به خصوص در بافت‌های فرسوده و ایجاد شهرک‌های جدید بایدمطابق قانون ازافراد و شرکت‌های دارای صلاحیت که همان سازندگان دارای صلاحیت و انبوه سازان هستند استفاده کرد تا بر کیفیت و ایمنی و عمر ساختمان‌ها افزوده و همچنین از هدر رفت سرمایه های ملی جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی:  محله پونک تهران کجاست؟

شهاب سعادت‌نژاد خاطرنشان ساخت: در این راستا مکاتبه‌ای از سوی معاونت پیشگیری از جرم دادگستری و وزارت راه و شهرسازی برای الزام درج نام مجری ذیصلاح در جوازهای ساختمانی و الزام به استفاده از مجریان در ساخت ساختمان‌ها با معاونت معماری و شهرسازی صورت گرفته است.

ریاست انجمن سازندگان مسکن و ساختمان تهران با یادآوری این موضوع که تولید مسکن توسط متخصصان سبب حفظ سرمایه‌های ملی می‌شود تاکید کرد: امیدواریم که این قانون اجرایی شود و از رهگذر، شرایط برای افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و تولید مسکن با کیفیت فراهم شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بیش از ۲۲۰ هزار متقاضی در اصفهان برای خانه‌دار شدن اقدام کردند» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …