بیش از ۲۲۰ هزار متقاضی در اصفهان برای خانه‌دار شدن اقدام کردند

4
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تامین مسکن متقاضیان در شهر مورد تقاضا و یا در نزدیک‌ترین شهر مجاور که امکان تامین زمین در آن فراهم باشد، صورت می‌پذیرد.
طرح خانه سازی حمایتی

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد: بیش از ۲۲۰ هزار متقاضی در اصفهان برای خانه‌دار شدن، در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان اصفهان فراهم شده است اذعان داشت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه (ثمن) به آدرس saman.mrud.ir برای نامنویسی اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص متقاضیانی که می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند، بیان داشت: در حال حاضر افراد متاهل و یا سرپرست خانوار و مجردین شامل نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان، مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن، (معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور)، زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال سن، بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

قاری‌قرآن ادامه داد: تحویل واحد به مردان مجرد (بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام) پس از اتمام ساخت و ایفای تعهدات متقاضی منوط به ارائه عقدنامه رسمی ازدواج است.

مطلب پیشنهادی:  تهرانی‌ها در کدام مناطق می‌توانند مسکن دولتی بگیرند؟

بیش از ۲۲۰ هزار متقاضی در اصفهان برای خانه‌دار شدن اقدام کردند

 وی در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای خودمالکین اظهار کرد: افرادی که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir و ثبت‌نام در این سامانه از تسهیلات مقرر در طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شوند.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: جزئیات پرداخت تسهیلات در چهار مرحله بدین شرح است که در مرحله پی‌کنی و فوندانسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، سفت‌کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «پیش خرید این آپارتمان‌ها ممنوع» از دلتامگ بخوانید.

4 دیدگاه

  1. ایراندخت عطایی

    2 بهمن 1400 در 4:23 ب.ظ

    ما یک خانه کلنکی در اصفهان داریم که ۴۰سال به با لا هست که مگویند تو طرحه ولی هیچ اقدام نمیشه حتی حاظر نیستند معوض به ما بدند تکلیف چیست شما را به خدا راهنمایی بفر مایید

    پاسخ

    • گلریز مرادیانی

      4 بهمن 1400 در 9:31 ق.ظ

      سلام حتما پیگیری خواهیم کرد

      پاسخ

  2. طا هره موسوی

    2 بهمن 1400 در 4:26 ب.ظ

    لطفا بفر ما ئفر ماید تکلیف خا نه هایی کا الان حودودا ۴۰ ساله تو طرح هست و ما لکین نیاز به مول دارند چی میشه

    پاسخ

    • گلریز مرادیانی

      4 بهمن 1400 در 9:30 ق.ظ

      سلام
      حتما پیگیری خواهیم کرد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …