4 میلیون تومان؛ کف اجاره‌بها در اکثر مناطق پایتخت

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در اغلب مناطق مصرفی شهر تهران حداقل بودجه موردنیاز برای اجاره یک آپارتمان نقلی به مترمربعی چهار‌ میلیون تومان رسیده است.
قیمت اجاره بها در تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی کف اجاره آپارتمان نقلی در مناطق مصرفی پایتخت به 4 میلیون رسیده است که در برخی محله‌‌‌‌هاف واحدهای کم‌‌‌‌امکاناتی وجود دارند که به بهای پایین‌‌‌‌تر از این فایل شده‌اند.

بررسی تازه‌‌‌‌ترین فایل‌‌‌‌های اجاره آپارتمان نقلی عرضه شده در بازار مسکن حکایت از آن دارد که پیدا کردن یک واحد آپارتمان ۵۰ مترمربعی به صورت رهن کامل به بهای زیر ۲۰۰‌میلیون تومان دشوار است. به این ترتیب به نظر می‌رسد، حداقل ارزش رهن کامل آپارتمان در تهران به چهار‌میلیون تومان رسیده است و قیمت‌های پایین‌‌‌‌تر از این صرفا به مناطقی تعلق دارد که در زمره کم‌‌‌‌برخوردارترین محله‌‌‌‌ها به لحاظ سرانه‌‌‌‌های شهری به شمار می‌‌‌‌آیند.

البته فایل‌‌‌‌های موجود در بازار اجاره اغلب با بهای پیشنهادی به صورت ترکیبی از رهن و اجاره عرضه شده‌‌‌‌اند، به این ترتیب که بخشی از ارزش رهنی ملک از طریق فرمول «هر یک‌میلیون تومان ودیعه معادل 30‌هزار تومان اجاره» به اجاره ماهانه تبدیل شده است تا با استطاعت پرداخت مستاجران هماهنگی بیشتری داشته باشد.

اجاره آپارتمان نقلی

بازار اجاره این روزها جدای از اینکه از تنوع گسترده فایل برخوردار نیست، اما تعداد آپارتمان‌‌‌‌های اجاری موجود پاسخگوی نیاز متقاضیان در حال جست و جو است، مشروط بر اینکه مالکان در قیمت‌های پیشنهادی اعلامی انعطاف نشان دهند. برخی مستاجران در حال جست‌‌‌‌وجو در بازار معتقدند با توجه به برقراری ثبات نسبی قیمتی در بازار معاملات مسکن از ابتدای امسال تاکنون، اصرار موجران برای افزایش اجاره‌‌‌‌بها نابجاست و اگر روند پرشتاب افزایش اجاره‌‌‌‌بها متوقف نشود، آنها ناگزیر به مهاجرت به حومه خواهند شد.

  • تهرانپارس: 86 متری/ قیمت رهن: 300 میلیون تومان / قیمت اجاره: 4 میلیون تومان
  • هفت تیر: 115 متری/ قیمت رهن: 450 میلیون تومان/ قیمت اجاره: 4 میلیون 500 هزار تومان
  • پونک: 70 متری/ قیمت رهن: 400 میلیون تومان/ قیمت اجاره: یک میلیون 500 هزار تومان
  • شهرک اکباتان: 67 متری/ قیمت رهن: 200 میلیون تومان/ قیمت اجاره: 7 میلیون 500 هزار تومان
  • سعادت آباد/ 70 متری/ قیمت رهن: 200 میلیون تومان/ قیمت اجاره: 8 میلیون تومان
مطلب پیشنهادی:  ساماندهی بازار مسکن با تنوع‌بخشی در روش‌های عرضه

مطالعه بیشتر: مطلب «پرداخت وام 200 میلیونی مسکن روستایی با سود 5.5 درصد» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. صادق

    30 دی 1400 در 9:18 ب.ظ

    البته در چند ماه آینده که دزدان مسکن که بانکها و سوداگران مسکن هستند اگر دولت قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا کند و در تعارض منافع و رشوه گیر نکند بازار اجاره متناسب خواهد شد چون این دزدان در اثر رکود بازار مسکن خسته خواهند شد

    پاسخ

    • گلریز مرادیانی

      2 بهمن 1400 در 10:57 ق.ظ

      سلام
      نظرتون جالب بود

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …