پرداخت وام 200 میلیونی مسکن روستایی با سود 5.5 درصد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵.۵ درصد خبر داد.
تسهیلات نوسازی مسکن روستایی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، علی‌اکبر نیکزاد در جمع خبرنگاران به موضوع پرداخت وام مسکن روستایی اشاره کرد و در ادامه توضیح داد: در حال حاضر ۱۵۷ هزار و ۶۹۹ واحد در روستاهای کشور و ۵۴ هزار و ۳۳۸ واحد مسکونی در شهرهای کشور در حال ساخت است، گفت: تقسیم کاری که برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده این است که علاوه بر ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای کشور بسازد.

وی با اعلام اینکه بنیاد مسکن در ۱۰ نقطه کشور ستادهای بازسازی فعال دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۶ نقطه از لحاظ زلزله و چهار نقطه به لحاظ سیل آسیب‌دیده بودند که در هر ۱۰ نقطه بنیاد مسکن با تمام امکانات خود در تلاش هست که این واحدها با وام و بلاعوض که دولت مصوب کرده، بازسازی شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به مسکن روستایی، ادامه داد: مصوبه‌ای که به تائید رئیس‌جمهور رسید و ابلاغ شد این بود که وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان و سود ۵.۵ درصد بوده و ضمانت آن به‌صورت سفته زنجیره‌ای سه نفره و بازپرداخت بیست‌ساله است.

پرداخت وام مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد:  برای ساخت مسکن در روستاها مثل سنوات قبل لرستان در بهسازی مسکن روستایی کشور مقام دوم دارد و بیش از ۷۰ درصد واحدها نوسازی شده و همین روند ادامه پیدا خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی:  کاهش ساخت مسکن در‌پی رشد قیمت مصالح

وی اضافه کرد: در بحث ساخت مسکن شهری همکاری بسیار خوبی که با اداره راه و شهرسازی استان داریم قرار بر این شده که شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر مشخصاً بنیاد مسکن کمک کند و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز که مرکز استان است هرکجا لازم دیدند بنیاد مسکن وارد می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: در طراحی آن‌ها تأکید بر این شد که ساختمان‌های دو طبقه و بالاتر حتماً باید آسانسور داشته باشند.

نیکزاد با اشاره سیل جنوب کشور، افزود: بنیاد مسکن هم‌زمان با سیل به‌فوریت بحث آواربرداری را انجام داد و در جلسه‌ای که به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده ۲۰۰ میلیون تومان وام، ۳۰ میلیون تومان بلاعوض ساخت، ۲۰ میلیون تومان بلاعوض معیشتی و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض اسکان موقت مصوب شد.

وی ادامه داد: برای تعمیرات نیز ۳۰ میلیون تومان وام، ۲۰ میلیون تومان بلاعوض ساخت و ۲۰ میلیون معیشتی در نظر گرفته‌شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «خلاء مالیاتی ابرچالش بازار مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …