قیمت آپارتمان‌های تهران کمتر از خانه‌های اصفهان و دیگر شهرها

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت آپارتمان‌های ۸۰ تا ۹۰ متر در تهران بین 2 میلیارد و ۶۰۰ تا 2 میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان است، اما در شیراز تا بخواهید، خانه‌های گران‌تر را می‌شود در سایت‌های ملکی پیدا کرد.
قیمت خانه های اصفهان

به گزارش دلتا مگ به نقل از فرارو، قیمت خانه های اصفهان، مشهد، شیراز، اهواز و تبریز که در سایت‌های ملکی وجود دارند از میانگین ارزش نصف خانه‌های فروخته شده تهران در آخرین ماه پاییز بیشتر است.

همگان تصور می‌کنند که این خانه‌ها در بهترین و شمالی‌ترین نقاط شهر واقع شده‌اند. یا نوساز هستند و همه نوع امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ دارند، اما بررسی‌ها خلاف این موضوع را اثبات می‌کند.

بر فرض مثال مرداویج، شیخ صدوق، مهرآباد، جلفا، مشتاق و … از محله‌های اعیان‌نشین اصفهان محسوب می‌شوند و آپارتمان‌های گران قیمتی را در خود جای داده‌اند. در مرداویج یک واحد ۶۰ متری با عمر بنا ۱۵ سال، سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

ارزش این واحد درحالی متری ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که در تهران متوسط قیمت مسکن در منطقه 2 به‌ عنوان سومین نقطه گران‌ قیمت پایتخت حدود ۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

حوالی شیخ صدوق آپارتمانی با عمر بنا ۳۰ سال گران‌تر از قیمت مسکن در تهران آگهی شده است. واحدی که ۵۰ متر است و 2 میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. با همین پول امکان خرید یک واحد ۶۵ متری با عمر بنا ۱۰ سال در محله پونک تهران وجود دارد.

در محله مشتاق که واحد‌های زیادی را با متراژ بالا در خود جای داده، آپارتمان ۱۹۰ متری با سه اتاق خواب و قیمت هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. واحدی که پنج سال از زمان ساخت آن می‌گذرد، به آسانسور، انباری و پارکینگ مجهز است و باید ارزش آن را متری ۴۱ میلیون تومان درنظر بگیریم.

مطلب پیشنهادی:  رویایی‌ترین کویرهای ایران را در پاییز ببینید

در جلفا نیز واحد ۸۵ متری با قیمت سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بین آگهی‌ها دیده می‌شود. این واحد ۱۶ سال قبل ساخته شده و الان متری ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت مسکن در دیگر شهرها

قیمت مسکن در دیگر شهرها

تنها قیمت خانه های اصفهان بیشتر از آپارتمان‌های تهران نیست بلکه قیمت مسکن در مشهد، شیراز، تبریز و اهواز نیز از قافله جا نمانده‌اند.

قیمت آپارتمان‌های ۹۰ تا ۱۰۰ متری در تهران طبق آخرین گزارش بانک‌ مرکزی 2 میلیارد و ۹۲۵ تا سه میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان است، اما در مشهد با عدد و رقم‌های بیشتری روبرو می‌شویم. اما حوالی کوه‌سنگی مشهد واحد ۹۳ متری به قیمت سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان آگهی شده است.

قیمت آپارتمان‌های ۸۰ تا ۹۰ متر در تهران بین 2 میلیارد و ۶۰۰ تا دو میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان است، اما واحد ۸۳ متری در قدوسی غربی واقع در شمال غرب شیراز با قیمت 2 میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان – متری ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان- به‌فروش می‌رسد. سه سال از عمر بنا این واحد می‌گذرد و طبقه همکف قرار گرفته است.

پیشنهاد خرید: اگر قصد سکونت در منطقه 3 تهران را دارید، خرید آپارتمان در جردن با قیمت مناسب در سایت ملکی دلتا آگهی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …