میزان مالیات خانه های لوکس مشخص شد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
طبق مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس تعیین شد.
مالیات بر خانه های لوکس

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تا سقف ۱۰ میلیارد تومان معاف از مالیات هستند.

خانه های خالی باید نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان مالیات یک در هزار، نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تومان تا ۲۵ میلیارد تومان مالیات دو در هزار را باید پرداخت کنند.

واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تومان تا ۴۰ میلیارد تومان سه در هزار و نسبت به ۴۰ میلیارد تومان تا ۶۰ میلیارد تومان ۴ در هزار و نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا ۵ در هزار مالیات گرفته خواهد شد.

مالیات بر خانه های لوکس

کمیسیون تلفیق مجلس تصویب کرد که شهرداری‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر موظف هستند بابت صدور هر فقره پروانه ساختمانی اعم از مسکونی و صنعتی و تجاری دو درصد عوارض شهرداری را از متقاضیان پروانه وصول کرده و به حساب درآمد عمومی در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند.

مطلب پیشنهادی:  تاثیر افزایش نرخ مسکن بر اقتصاد جهانی

کلیه رده‌‎های بسیج، پایگاه‌های مقاومت و سالن‌های ورزشی و امدادی، پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها و موزه‌های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز معاف شدند.

گفتنی است، سازمان امور مالیاتی کشور صبح امروز (28 دی‌ماه 1400) اعلام کرد که اطلاعات مالیات بر خانه های لوکس منتشر شده و صاحبان واحدهای مسکونی می‌توانند مشمولیت مالیاتی خود را پیگیری کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «تمدید مصوبه کاهش ۵۰ درصدی هزینه دریافت تسهیلات مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …