چه تعداد از واحدهای مسکن مهر تحویل متقاضیان داده نشد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حالی که پیش از این تعداد واحدهای باقی مانده مسکن مهر در کشور حدود ۱۰۰ هزار واحد اعلام می‌شد، اما به تازگی متولی مسکن اعلام کرده است ۲۰۰ هزار واحد از پروژه مسکن مهر هنوز باقی مانده و به متقاضیان تحویل داده نشده است.
پروژه مسکن مهر

به گزارش دلتا مگ به نقل از فارس، حدود یک دهه از شروع پروژه مسکن مهر می گذرد تا 31 تیرماه سال 1400، 32 هزار مسکن مهر روستایی، 414 واحد واقع در بافت فرسوده و 240 هزار مسکن مهر شهری مجموعا 273 هزار واحد مسکونی باقی مانده و فروش اقساطی نشده‌اند.

با در نظر گرفتن آمار 273 هزار واحد مسکونی تکمیل نشده مسکن مهر از واحدهای تامین مالی شده بانک مسکن، برآورد می‌شود که 30 هزار مسکن مهر دیگر که توسط سایر بانک‌های کشور تامین مالی شده، به سرانجام نرسیده است. بر اساس آخرین آمارهای رسمی تا انتهای تیرماه سال ۱۴۰۰، تعداد ۲۴۰ هزار و ۷۳ واحد مسکن مهر همچنان توسط دولت تکمیل نشده است. پروژه مسکن مهر از ۲۴۰ هزار و ۷۳ واحد مسکونی باقی‌مانده پروژه مسکن مهر، ۶/ ۴۸ درصد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۵/ ۴۲ درصد در شهرهای جدید و ۴/ ۹ درصد از واحدهای باقی‌مانده نیز در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر واقع هستند. پیش از این نیز اعلام شده بود، واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر مشمول تسهیلات طرح خانه‌‌سازی جدید دولت (ساخت یک میلیون مسکن در سال) نمی‌شوند. اما واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در این برنامه جدید ادغام می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات جدید استفاده کنند. در پایان لازم به یادآوری است که پیش از این محمد اسلامی عنوان کرده بود، تعداد واحدهای مسکن مهر باقی مانده کمتر از 20 هزار واحد مسکونی است. مطالعه بیشتر: مطلب «قرارداد تسهیلات ساخت 3448 مسکن با بانک مسکن منعقد شد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …