ارسال نخستین فهرست خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نخستین فهرست قطعیِ شناسایی شده از خانه‌های خالی روز گذشته توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی ارسال شد.
سازمان امور مالیاتی

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، پیش‌بینی از میزان خانه‌های خالی در نخستین فهرست قطعی شناسایی شده به بیش از یک و میلیون ۱۷۰ هزار واحد می‌رسد و از آنجایی که شناسایی خانه‌های خالی مرحله به مرحله انجام می‌شود، این تعداد برای دوره‌های بعد افزایش خواهد داشت.

بعد از گذشت ۹ ماه از خوداظهاری مالکان در سامانه املاک و اسکان که یکی از روش‌های تشخیص خانه‌های خالی است، شب گذشته نخستین فهرست قطعی از خانه‌های خالی شناسایی شد.

شناسایی خانه های خالی

فهرست نهایی شده خانه‌های خالی که از امروز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد، آخرین فهرست نهایی خانه‌های خالی نیست و وضعیت پالایش اطلاعات سکونتی خانوار‌ها هم‌زمان در وزارت راه و شهرسازی برای تهیه فهرست دوم و سوم خانه‌های خالی ادامه خواهد داشت.گفته می‌شود، وضعیت پالایش خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی دائمی است و گام به گام انجام می‌شود و مالکان صاحبان خالی نباید فکر کنند که اگر در فهرست نخست نبودند، شناسایی نشده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  در چهار سال اخیر قیمت مسکن حدودا ۹ برابر شد

مسئولان وزارت راه و شهرسازی معتقد هستند از آنجایی که ممکن است برخی خانه‌های خالی وارد بازار شود یا برخی واحد‌های تکمیل شده و کلید نخورده به بازار وارد شود، شناسایی خانه‌های خالی به صورت پویا و مستمر انجام می‌شود و به‌زودی با دسترسی مستقیمی که برای سازمان امور مالیاتی فراهم می‌شود، امکان شناسایی مستقیم برای این سازمان هم وجود خواهد داشت.

مطالعه بیشتر: مطلب «تمدید مصوبه کاهش ۵۰ درصدی هزینه دریافت تسهیلات مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…