مسکن طرح ملی زیر ذره بین دیوان محاسبات استان تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاکنون 472 هزار نفر در طرح مسکن ملی استان تهران ثبت‌نام کرده که از تعداد ثبت‌نامی در پایش بخشی از رده خارج می‌شوند.
مشکلات طرح مسکن ملی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، مدیرکل دیوان محاسبات استان تهران گفت: مسائل و مشکلات طرح مسکن ملی اعم از اطلاع‌رسانی صحیح، تغییر کاربری زمین و ارائه صحیح خدمات آموزشی، ورزشی و فرهنگی باید پیش از تحویل مسکن به متقاضیان برطرف شود.

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه بازدید از طرح مسکن ملی، با اشاره به ثبت نام بیش از 400 هزار نفر برای دریافت مسکن اظهار داشت: تاکنون 472 هزار نفر در طرح مسکن ملی استان تهران ثبت نام کرده که از تعداد ثبت نامی در پایش بخشی از رده خارج می‌شوند.

محبت خواه ابراز داشت: اولویت با شهرستان‌هایی است که دولت زمین دارد و در مواردی که ثبت‌نام بیشتر از زمین باشد، در اسرع وقت زمین تملک می‌شود و پس از اجرای تغییر کاربری کار ساخت آغاز خواهد شد.

مسائل و مشکلات طرح مسکن ملی

مسائل و مشکلات طرح مسکن ملی

ابراهیم نامداری مدیر کل دیوان محاسبات استان تهران با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته گفت: عمده مشکلات در اطلاع رسانی از نحوه ثبت نام به متقاضیان مسکن ملی است.

مدیر کل دیوان محاسبات استان تهران افزود: دومین مشکل طرح مسکن ملی، تغییر کاربری زمین‌هاست که نیازمند پیگیری پیش از آغاز ساخت است.

مطلب پیشنهادی:  از ماجرای خانه های 25 متری تهران سوء برداشت شده؟

وی در ادامه گفت: پس از ساخت مسکن متأسفانه در برخی مناطق مشاهده می‌شود که زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی و ورزشی دیده نشده که این خود مشکلاتی برای خانواده‌ها به‌وجود می‌آورد.

نامداری در ادامه بیان کرد: اکنون پیگیری مشکلات طرح مسکن ملی ادامه دارد و خوشبختانه در این طرح، برای پاکدشت مشکل خاصی مشاهده نشده، اما باید با دقت بیشتری این طرح ادامه یابد.

مدیر کل دیوان محاسبات استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون دلالانی که مسکن زیادی تا سقف 150 واحد داشته شناسایی شدند که پس از پیگیری با این متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بهترین مشاور املاک تهران چه ویژگی هایی دارد؟» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …