مسکن کالا نیست، یک نیاز است

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مؤلفه‌های آسایش و آرامش انسان بحث محل سکونت است. این موضوع جزو نیازهای اولیه بشر محسوب می‌شود.
بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری برنا، مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم‌آباد گفت: توجه به ساخت مسکن در کشور لازم و ضروری است چرا که تاثیرات مثبتی می‌تواند در اقتصاد کشور و کاهش تورم و خروج اقتصاد کشور از رکود داشته باشد.

مهرداد ویس‌کرمی اظهار کرد: مسکن‌دار شدن افراد در جامعه تاثیرات مثبتی را به لحاظ روانی برای مردم به همراه خواهد داشت. در کشور ما، مسکن برای افراد سرمایه مالی هم محسوب می‌شود که این خود در حوزه اقتصادی هم بر اهمیت آن می‌افزاید.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ما باید تلاش کنیم مسکن را از حالت کالا بودن خارج کنیم یعنی مسکن باید به یکی از نیازهای مردم تبدیل شود که رفع این نیاز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مسکن کالا نیست، یک نیاز است

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت صرفا باید تسهیلات ساخت مسکن را ارائه کند، یعنی راه بخش خصوصی تسهیل گردد تا بخش خصوصی کار را انجام دهد. دولت نباید در این حوزه نقش تصدی‌گری داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  کمبود عرضه، عامل افزایش قیمت مسکن

مجلس شورای اسلامی تلاش کرد با لحاظ کردن مالیات بر خانه‌های خالی، سوداگری‌های این حوزه را کاهش دهد. از سوی دیگر تلاش شد با درنظر کردن مالیات برای خانه‌های لوکس، باغ و ویلا اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.

ویس‌کرمی مسکن را پیشران اقتصادی کشور دانست و گفت: مسئله مهم دیگری که در حوزه مسکن لازم است به آن بپردازیم، مسکن و پیش‌ران اقتصادی بودن آن است. در این شرایط اقتصادی توجه به حوزه ساخت مسکن و تسهیل‌گیری این مهم می‌تواند کشور را از شرایط دشوار اقتصادی کنونی خارج سازد و در بحث اشتغال هم تاثیرات مثبتی را به دنبال داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «علت گرانی قیمت سیمان در بازار آزاد چیست؟» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …