متقاضیان خرید مسکن افزایش یافتند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
واسطه‌های ملکی از افزایش آمار حضور متقاضیان خرید مسکن برای مشاهده حضوری فایل‌ها خبر می‌دهند، اما هنوز خبری از افزایش شمار متقاضیان مسکن در مناطق یک تا سه نیست.
صندوق ملی مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، واسطه‌های ملکی می‌گویند که در روزهای اخیر تعداد متقاضیان خرید مسکن که برای بازدید حضوری از املاک به آنها مراجعه می‌کنند، افزایش محسوسی نسبت به یکی دو ماه اخیر داشته است.

این در حالی است که به دلیل شیوع کرونا، مدت‌ها بود که متقاضیان مسکن تمایل به بازدید حضوری نداشتند. خریدارانی که به قول واسطه‌‌‌های ملکی، نمی‌توان روی انگیزه خرید آنها به طور جدی حساب کرد، اغلب برای جست‌‌‌وجو به تماس تلفنی و تقاضای عکس و فیلم واحدهای عرضه شده برای فروش بسنده می‌کنند و کمتر پیش می‌‌‌آمد به بازدید حضوری تمایل نشان دهند.

واسطه‌های ملکی بر این باور هستند که این افراد بیشتر به دنبال اطلاع از مظنه قیمت مسکن هستند. البته گروهی از خریداران نیز انگیزه قطعی برای معامله دارند اما به دلیل اینکه فایل مناسب سلیقه آنها در بازار محدود است، سبک خرید خود را متناسب با شرایط کرونا اصلاح کرده‌‌‌اند و ترجیح می‌دهند قبل از بازدید نسبت به بازدید مجازی ملک اقدام کنند.

مطلب پیشنهادی:  مددجویان بهزیستی مرکزی صاحبخانه می شوند

متقاضیان خرید مسکن

اما تحقیقات میدانی نشان‌‌‌دهنده افزایش محسوس آمار متقاضیان خرید مسکن است که در روزهای اخیر راهی بازار شده‌‌‌اند و حتی قبل از تماس با فایل‌‌‌های ثبت شده در بازارهای نیازمندی‌‌‌های آنلاین ملکی، به شکل حضوری به واسطه‌‌‌ها مراجعه کرده و از آنها سراغ فایل‌‌‌های موجود متناسب با سلیقه خود را می‌‌‌گیرند.

اما واسطه‌‌‌های ملکی فعال در مناطق یک و سه و محله‌‌‌های لوکس منطقه ۲ ادعا می‌کنند هنوز خبری از افزایش شمار متقاضیان مسکن در حال جست‌‌‌وجو در این مناطق نیست و نشانه‌‌‌ای از بازارگرمی شب عید مشاهده نکرده‌‌‌اند.

مطالعه بیشتر: مطلب «نقدینگی موردنیاز برای خرید خانه در چیتگر چقدر است؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …