در طرح ملی مسکن دیگر خبری از ضعف‌های مسکن مهر نیست

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افراد زیادی هستند که هنوز صاحبخانه نشدند و در آروزی خانه‌دار شدن هستند، با توجه به دستورات رئیس جمهور برای خانه‌دار شدن مردم باید تمام دستگاه‌ها تمام تلاششان را انجام دهند.
ضعف مسکن مهر

به گزارش دلتا مگ به نقل از قطره، سرپرست معاون عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا طرح مسکن ملی و طرح نهضت مسکن ملی به درستی به سرانجام برسد.

علیرضا عباس‌زاده، سرپرست معاون عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی، روز ۲۶ دی ماه در جلسه شورای مسکن گفت: دستگاه‌های خدماتی باید تلاش کنند و اعتبارات مورد نیاز برای تامین زیر ساخت‌های واحد‌های مسکن ملی را تامین کنند.

وی ادامه داد: در طرح ملی مسکن باید از تکرار نقاط ضعف مسکن مهر جلوگیری کرده و نقاط مثبت آن را تقویت کرد. در همین راستا برنامه‌ریزی انجام شده و سهمیه استان احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی در چهار سال است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تاکنون نیز موارد و مشکلاتی در خصوص مسکن به ما منتقل شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

راههای فرار از تکرار نقاط ضعف مسکن مهر

راههای فرار از تکرار نقاط ضعف مسکن مهر

عباس‌زاده سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن در نقاط شهری و روستایی را بیش از ۴۰ هزار واحد در طول چهار سال اعلام کرد و افزود: باید با برنامه ریزی مناسب تعداد واحد احداث شده در هر سال مشخص شود.

عباس‌زاده با بیان اینکه برخی شهرستان‌های استان با مشکل کمبود زمین مواجه‌اند، گفت: باید تا حد ممکن از ایجاد شهرک‌های جدید به دلیل هزینه‌های بالا جلوگیری و از اراضی ملی موجود در شهرها استفاده شود.

مطلب پیشنهادی:  افزایش تورم در پی اعطای وام 200 میلیونی

وی با اشاره به مسکن مهر، ادامه داد: در طرح ملی مسکن باید از تکرار نقاط ضعف مسکن مهر جلوگیری کرده و نقاط مثبت آن را تقویت کرد چرا که مشکلات مسکن مهر در برخی نقاط کشور نارضایتی مردم را به همراه داشت.

عباس زاده در خصوص ارائه لیست اراضی و مستغلات ادارات و دستگاه های اجرایی خواستار ارائه لیست مستغلات دستگاههای اجرایی توسط سازمان اقتصاد و دارایی به استانداری در کوتاه ترین زمان شد.

وحید داعی،‌ مدیر کل راه شهرسازی خراسان‌جنوبی نیز گفت: تا کنون ۴۰ هزار نفر در استان در این طرح ثبت نام کردند که با توجه به برآورد ما حدود ۶۰ درصد آن‌ها باید واجد شرایط باشند.

وی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن ۵ هزار و ۹۷۷ نفر واجد شرایط هستند که برای همه آن‌ها زمین تخصیص شده و برای دو هزار و ۷۰۰ نفر پروانه ساختمانی اخذ شده و ۸۰۰ واحد قراردادشان با بانک‌ مسکن منعقد شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تخلفات مشاوران املاک را گزارش دهید» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…