چه تعداد واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید ساخته خواهد شد؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ایجاد شرایط مطلوب زندگی برای شهروندان، موضوع ایجاد شهرک‌های جدید و آماده‌سازی آن‌ها نیز در برنامه قرار دارد.
شهرهای جدید

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری مهر، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ۶۰۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید ساخته می‌شود که ۲۵۰ هزار واحد آن مکان یابی و عملیات اجرایی‌شان آغاز شده است.

علیرضا جعفری گفت: برای احداث ۶۰۸ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی بالغ بر ۱۴ هزار هکتار زمین موردنیاز است که در حال رایزنی برای تأمین آنها و آماده سازی هستیم.

وی افزود: تاکنون اراضی بالغ بر ۲۵۰ هزار واحد پیش‌بینی و مکان‌یابی شده است. سایر برنامه‌ها در حوزه مکان‌یابی و شناسایی اراضی بیشتر برای انجام تعهد شرکت عمران شهرهای جدید در طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دارد.

جعفری توضیح داد: در شرکت عمران شهرهای جدید در تلاش هستیم تا ظرفیت جدیدی با ایجاد شهرک‌های مسکونی برای تولید مسکن در کشور ایجاد شود. در ایجاد شهرک‌های جدید تأمین سرانه‌های خدماتی مورد نیاز برای زندگی شهری نیز مورد تاکید قرار دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اجرایی و عملیاتی شده است؟ ادامه داد: شرکت عمران شهرهای جدید آمادگی دارد تا پایان سال جاری ۲۵۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن را وارد فاز اجرا کند که برای این تعداد واحد مسکونی در مرحله انعقاد قرارداد و انتخاب پیمانکار هستیم.

مطلب پیشنهادی:  نکات مهم به هنگام انجام معاملات در آژانس های املاک

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: برای مابقی تعهدات که حدود ۴۰۰ هزار واحد است، انجام مطالعات و اخذ مصوبات برای الحاق و تغییر کاربری و تعریف شهرک‌های جدید تا پایان سال کارسازی خواهد شد و برای اجرای پروژه از سال جدید اقدام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «امکان ثبت نام زنان مطلقه در مسکن ملی وجود دارد» از دلتامگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …