شهروندان ایرانی ۱۰ هزار و ۵۶ واحد مسکونی را در ترکیه خریداری کردند

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحد مسکونی در کشور ترکیه فروخته شده است.
واحد مسکونی را در ترکیه

به گزارش دلتا مگ به نقل از قطره، در بین ملیت‌های مختلف، شهروندان ایرانی در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۰ هزار و ۵۶ واحد مسکونی را در ترکیه خریداری کرده‌اند که از این حیث در رتبه اول قرار دارند.

بر اساس اعلام مرکز آمار ترکیه در سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۸۵۶ واحد مسکن فروخته شده که در مقایسه با یک میلیون و ۴۹۹ هزار و ۳۱۶ واحد سال ۲۰۲۰ میلادی حدود نیم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشترین تقاضا برای خرید مسکن در سال گذشته میلادی مربوط به شهر استانبول است. این شهر ۱۸.۵ درصد کل فروش مسکن ترکیه را به خود اختصاص داده است. پس از این شهر، آنکا با ۱۴۴ هزار و ۱۰۴ فروش و ازمیر با ۸۶ هزار و ۷۲۲ فروش خانه قرار دارند.

عراقی‌ها با ۸ هزار و ۶۶۱ خرید در رتبه دوم و روس‌ها نیز با ۵۳۷۹ خرید مسکن در رتبه سوم قرار دارند. شهروندان افغانستانی نیز با رتبه چهارم قرار دارند.

مطلب پیشنهادی:  تدابیر دولت برای افزایش صدور پروانه ساختمانی

مرکز آمار ترکیه گزارش داده که فروش مسکن در آذرماه ۱۴۰۰ با ۱۱۳.۷ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۲۲۶ هزار و ۵۰۳ رسیده است. استانبول با ۱۷.۲ درصد و ۳۹ هزار و ۲۶ فروش خانه بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

یکی از دلایل افزایش خرید مسکن به کاهش ارزش لیر برمی‌گردد که باعث خرید بیشتر واحد مسکونی را در ترکیه از سوی شهروندان سایر خارجی شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «به مناسبت سالروز تاسیس بانک مسکن، فعالان این بخش جذب می‌شوند» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …