مذاکرات ۱+۴ تاثیر مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روزها اخبار خوبی از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای شنیده می‌شود که به نوعی موضع عزتمندانه دولت آیت الله رئیسی در تعاملات بین‌المللی را نشان می‌دهد.
مذاکرات ۱+۴

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرآنلاین، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد: تورم بازار مسکن در ۹ ماه گذشته نزدیک صفر بوده است و با فضای امیدوارکننده‌ای که در مذاکرات ۱+۴ ایجاد شده احتمال کاهش قیمت مسکن وجود دارد.

مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد: پیشرفت مذاکرات هسته‌ای باعث شده تا انتظارات افزایشی، جای خود را به انتظارات کاهشی در بازارهای طلا، ارز و به خصوص مسکن بدهد.

وی افزود: با وجود آنکه برخی «بخر و بفروش ها» و سوداگران نهایت تلاش خود را برای افزایش قیمت مسکن به کار گرفتند، از ۹ ماه قبل تا کنون بازار مسکن تقریباً با تورم صفر مواجه بوده است. روند امیدوارکننده مذاکرات ۱+۴ نیز تأثیر مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت.

شرایط فعلی بازار مسکن

شرایط فعلی بازار مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: هیچ نوع افزایشی از اسفندماه سال گذشته تا کنون در بازار رخ نداده و به همین دلیل از آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار که نشان‌دهنده رشد ولو جزئی در بازار است تعجب می‌کنم.

خسروی تصریح کرد: از نیمه دوم سال جاری که مقداری دولت سیزدهم بر اوضاع اقتصادی تسلط پیدا کرد و مذاکرات هسته‌ای شکل جدی‌تری به خود گرفت روند فزاینده نرخ تورم تا حدودی کنترل شد و بازار مسکن نیز که قبل از آن در آرامش کامل بود.

مطلب پیشنهادی:  قیمت آپارتمان در تهران؛ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

خسروی همچنین با اشاره به خبر آغاز اجرای توافق ایران و چین در روز گذشته گفت: این اتفاق مهم می‌تواند اقتصاد کشور را یک گام به جلو هدایت کند. از آن طرف می‌توان از سرمایه‌گذاران چینی برای پروژه‌های عمرانی و مسکن در ایران استفاده کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره پیش‌بینی از وضعیت آینده بازار مسکن گفت: در حال حاضر توان طرف تقاضا به شدت کاهش یافته و از طرف دیگر با شرایط امیدوارکننده‌ای که در فضای سیاسی و اقتصادی کشور ایجاد شده به نظر می‌رسد با کاهش قیمت مسکن یا دست کم ثبات این بازار در میان مدت مواجه باشیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب«جریمه مالیاتی در انتظار بانک‌هایی که وام جهش تولید مسکن ندهند» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …