تحریم‌ ها، یکی از عوامل گرانی مسکن است

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
با وجود محدودیت­‌های اقتصادی و بودجه‌­ای کشور و افزایش فشارهای اقتصادی در اثر شیوع ویروس کرونا، اقدامات مختلفی در راستای حمایت از مستاجران و اقشار آسیب­‌پذیر در ۲ سال اخیر انجام شده است.
بدمسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادنیوز، دفتر اقتصاد مسکن اعلام کرد: بخش مسکن در کشور ما متاثر از عوامل درونی و بیرونی قرار دارد که در سال­‌های اخیر با افزایش تحریم‌­های ظالمانه دولت آمریکا، افزایش ریسک‌های سیستماتیک در بازارهای مختلف و افزایش نقدینگی، نقش عوامل بیرونی پُر رنگ‌­تر شده است.

همچنین می‌افزاید: این موضوع منجر به ورود نقدینگی سرگردان با ماهیت سوداگری به بخش غیرمولد مسکن شده و در نتیجه با همراهی برخی عوامل درونی از جمله کاهش عرضه مسکن در سال‌­های قبل، قیمت مسکن در اثر افزایش تقاضای سرمایه‌­ای، افزایش یافته است.

وزارت راه و شهرسازی در خصوص حمایت از مستاجران و اقشار آسیب­‌پذیر در ۲ سال اخیر اقداماتی انجام داده است که شامل‌ تمدید خودکار قراردادهای اماکن استیجاری با سقف‌­های مشخص از طریق اخذ مجوزهای مربوطه از ستاد ملی مبارزه با کرونا و پرداخت تسهیلات ارزان ­‌قیمت ودیعه مسکن در راستای حمایت از مستاجرین است.

مبلغ کل تسهیلات پرداخت شده در سال ۱۴۰۰ تا تاریخ ۱۰ دی‌ماه نزدیک به ۷۷ هزار میلیارد ریال و مبلغ کل تسهیلات پرداختی در ۲ سال اخیر حدود ۱۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

مطلب پیشنهادی:  واکنش بازار مسکن به اخذ مالیات از خانه‌های خالی

همچنین، تدوین ساز و کار استقرار نظام اجاره­‌داری حرفه‌­ای توسط بخش غیردولتی با هدف افزایش سرمایه‌­گذاری در تولید و عرضه واحدهای مسکونی اجاره‌­ای، افزایش عرضه مسکن و شروع عملیات اجرایی ساخت و عرضه ۳۰۰ هزار واحد مسکن استیجاری و دیگر موارد از اقداماتی است که وزارت راه و شهرسازی انجام داده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مسکن در کدام مناطق تهران پرفروش است؟» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…