تحریم‌ ها، یکی از عوامل گرانی مسکن است

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
با وجود محدودیت­‌های اقتصادی و بودجه‌­ای کشور و افزایش فشارهای اقتصادی در اثر شیوع ویروس کرونا، اقدامات مختلفی در راستای حمایت از مستاجران و اقشار آسیب­‌پذیر در ۲ سال اخیر انجام شده است.
بدمسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادنیوز، دفتر اقتصاد مسکن اعلام کرد: بخش مسکن در کشور ما متاثر از عوامل درونی و بیرونی قرار دارد که در سال­‌های اخیر با افزایش تحریم‌­های ظالمانه دولت آمریکا، افزایش ریسک‌های سیستماتیک در بازارهای مختلف و افزایش نقدینگی، نقش عوامل بیرونی پُر رنگ‌­تر شده است.

همچنین می‌افزاید: این موضوع منجر به ورود نقدینگی سرگردان با ماهیت سوداگری به بخش غیرمولد مسکن شده و در نتیجه با همراهی برخی عوامل درونی از جمله کاهش عرضه مسکن در سال‌­های قبل، قیمت مسکن در اثر افزایش تقاضای سرمایه‌­ای، افزایش یافته است.

وزارت راه و شهرسازی در خصوص حمایت از مستاجران و اقشار آسیب­‌پذیر در ۲ سال اخیر اقداماتی انجام داده است که شامل‌ تمدید خودکار قراردادهای اماکن استیجاری با سقف‌­های مشخص از طریق اخذ مجوزهای مربوطه از ستاد ملی مبارزه با کرونا و پرداخت تسهیلات ارزان ­‌قیمت ودیعه مسکن در راستای حمایت از مستاجرین است.

مبلغ کل تسهیلات پرداخت شده در سال ۱۴۰۰ تا تاریخ ۱۰ دی‌ماه نزدیک به ۷۷ هزار میلیارد ریال و مبلغ کل تسهیلات پرداختی در ۲ سال اخیر حدود ۱۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

مطلب پیشنهادی:  بسته پیشنهادی دولت برای بهبود بازار مسکن

همچنین، تدوین ساز و کار استقرار نظام اجاره­‌داری حرفه‌­ای توسط بخش غیردولتی با هدف افزایش سرمایه‌­گذاری در تولید و عرضه واحدهای مسکونی اجاره‌­ای، افزایش عرضه مسکن و شروع عملیات اجرایی ساخت و عرضه ۳۰۰ هزار واحد مسکن استیجاری و دیگر موارد از اقداماتی است که وزارت راه و شهرسازی انجام داده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مسکن در کدام مناطق تهران پرفروش است؟» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …