مسکن در کدام مناطق تهران پرفروش است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس آماری که ماهانه توسط مرکز آمار ایران منتشر می‌شود، منطقه 5 تهران هر ماه در رتبه اول معاملات مسکن و منطقه ۲ در شمال غربی تهران نیز معمولا در جایگاه دوم تا چهارم قرار می‌گیرد.
وام مسکن زوجین

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، قیمت مسکن در دو منطقه پر فروش (مناطق 5 و 2) طی 9 ماه گذشته حدود 4 تا 6 درصد افزایش یافته است که از عوامل بالا بودن تعداد معاملات در این دو منطقه می‌توان به جمعیت بالای این محدوده، وجود سرانه‌های خدماتی و قیمت متناسب با توانایی اقشار متوسط و بالا اشاره کرد.

در حال حاضر متوسط قیمت هر متر خانه در منطقه ۵ شهر تهران ۳۹ میلیون و ۸۲۳ هزار تومان است.

از سوی دیگر، آذرماه امسال مناطق ۵، ۱۰، ۲ و ۴ به ترتیب چهار منطقه دارای بالاترین تعداد معاملات مسکن در شهر تهران بودند. در ماه مذکور ۴۱ درصد قراردادهای خرید و فروش مسکن کل شهر تهران در این چهار منطقه منعقد شد.

ساخت مسکن در تهران

منطقه‌ی واقع در غرب تهران منطقه ۲۲ است که با وجود ساخت و سازهای گسترده و احداث برج‌های مسکونی در سال‌های اخیر، تعداد معاملات آن چندان بالا نیست. از دلایل آن به نیمه‌ساز بودن بسیاری از پروژه‌ها مربوط می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  کمبود 6 میلیون مسکن در کشور

متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲۲ به میزان ۳۰ میلیون و ۵۹۱ هزار تومان در هر متر مربع است. آذرماه امسال فقط ۱۲۰ فقره معامله مسکن در این منطقه انجام شد که از این نظر جایگاه بیستم را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران داشت.

متوسط قیمت خانه در تهران ۳۲.۶ میلیون تومان

گفتنی است؛ طبق اعلام بانک مرکزی، در آذرماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۸ و ۲۱.۱ درصد افزایش یافته است.

مطالعه بیشتر: مطلب «تجمع اغلب خانه‌های خالی در منطقه مرکزی پایتخت» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…