آیا مستاجری در ایران ریشه‌کن می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در آذرماه امسال، متوسط قیمت مسکن در تهران با رشد ۱.۸ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.
جابه جایی مستاجران

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از وعده عجیب «جشن پایان مستاجری مردم ایران را برگزار می‌کنیم» خبر داد.

هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی در پستی اینستاگرامی نوشت: شاهد برگزاری جشن پایان مستاجری مردم ایران خواهیم بود.

این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که تحولات بازار مسکن تهران حاکی از آن است که طی ۱۰ سال اخیر قیمت مسکن حدود ۱۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمار منتشر شده بانک مرکزی در آذرماه امسال متوسط قیمت مسکن در تهران با رشد ۱.۸ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

اما عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس نیز قبلا اظهار کرده بود: دوره انتظار برای خانه‌دار شدن دهک اول به ۱۷۸ سال رسیده است. به‌نحوی که طول انتظار خانه‌دار شدن برای دهک‌های دوم و سوم به ترتیب به حدود ۱۰۹ و ۷۹ سال رسیده است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت وام مسکن کم شد

جالب است که بدانید این گزارش مربوط به وضعیت استان‌های محروم نیست و بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تهران مستاجرنشین‌ترین استان ایران است و حدود ۵۱ درصد جمعیت آن اجاره‌نشین هستند.

منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس در یک برنامه تلویزیونی گفت: به ساخت ۱۰ میلیون واحد مسکونی نیاز است یعنی سالانه به حدود یک میلیون واحد مسکونی نیاز است، اما حجم تولید مسکن در سال فقط حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آیا کاهش قیمت مصالح ساختمانی، بازار مسکن را تکان میدهد؟» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …