خرید خانه در متراژهای مختلف در تهران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرید خانه در متراژهای مختلف در تهران

تهران به عنوان پایتخت ایران نیز بزرگترین شهر ایران است. این شهر با 22 منطقه شهری بیشترین تنوع را در ساخت و ساز و بافت شهری دارد. مناطقی در شمال با آب و هوای خنک و کوهستانی و مناطقی در جنوب که قدمت بیشتری دارند. خرید آپارتمان در تهران پیچیدگی های خاص خود را دارد اما باید گفت که در میان «مناطق مختلف تهران» برای خرید خانه در متراژهای مختلف در تهران حرف اول و آخر مطابق با سلیقه خریدار است! به عنوان مثال مشاوران فرمانیه ممکن است منطقه خود را بهتر بشناسند، در حالی که مشاوران بلوار پیروزی از همان تعریف خانه های پیروزی استفاده کنند.

مطلقاً نمی توان یک منطقه را بهتر از منطقه دیگر در نظر گرفت. از نظر قیمت تفاوت چندانی بین این مناطق وجود ندارد و بیشتر به نوع ساختمان و مصالح به کار رفته در آن محدود می شود. بودجه متقاضیان برای خرید خانه در متراژهای مختلف در تهران نیز بسیار مهم است. مثلا در فرمانیه برای خرید آپارتمان هزینه سنگین تری نسبت به قیطریه نیاز است. با توجه به همه این موارد خرید خانه در محله هایی مانند پاسداران، تهرانپارس، سعادت آباد و نارمک بسیار پررونق و پرطرفدار است.

بهترین منطقه تهران از لحاظ شهرسازی

از نظر شهرسازی منطقه 2 تهران در بین سایر مناطق پیشتاز است. تنوع ملک در این منطقه نسبت به سایر مناطق بیشتر است و متقاضیان می توانند با معیارهای خود به خرید خانه در متراژهای مختلف در تهران بپردازند. بخش شمیرانات نیز در سال های اخیر پیشرفت زیادی در توسعه شهری داشته است و به همین دلیل قیمت های بالاتری دارد. از این حیث، فرشته در رتبه اول قرار دارد، محله ای خلوت و دنج با ساختمان هایی که یکی پس از دیگری به آسمان بلند می شوند. ولنجک به دلیل کوهستانی بودن می تواند انتخابی ویژه برای علاقه مندان به این محیط باشد.

یکی از خلوت ترین و آرام ترین خیابان های تهران، گلستان شمالی است که توجه خاصی را به خود جلب کرده است. خیابان های ناهید، سپهر و البرز در منطقه مرزداران پرطرفدارتر است. لاکچری ها هم سپهر و البرز را ترجیح می دهند که از نظر قیمت با منطقه یک تهران برابری می کنند.

خرید خانه در متراژهای مختلف در تهران که بیشترین متقاضی را دارند؟

خرید خانه در متراژهای مختلف در تهران بیشتر متراژ در بین متقاضیان، مساحت های بین 70 تا 90 متر است. در قیطریه، با وجود خانواده های چهار نفره، بیشتر آن ها به دنبال خانه هایی به مساحت 130 متر با حداقل 2 یا 3 اتاق خواب هستند. یا در محدوده مرزداران مطلوب ترین آپارتمان برای متقاضیان زیر 100 متر است. در این بین موارد خاصی وجود دارد که به دنبال وام مسکن با مبلغ 1 میلیارد تومان هستند و مناطق بسیار بالایی در نظر گرفته شده است!

مطلب پیشنهادی:  صفر تا صد محله شیخ بهایی جنوبی تهران

حجم معاملات خرید خانه در متراژهای مختلف در تهران چگونه است؟

منطقه 1 شامل قیطریه، نیاوران و اندرزگو است و معاملات به تعداد خوبی انجام می شود، اما در منطقه 6 (غرب تهران) معاملات بیشتری انجام می شود. علت آن می تواند مساحت و وجود خانه های قدیمی باشد که تخریب شده و به جای آنها آپارتمان های جدید ساخته شده است. در غرب تهران ساخت و ساز بیشتر است اما در قیطریه بافت بیشتر تعطیل است. این بدان معنی است که خانه محدود و ظرفیت کامل است. یکی از عوامل موثر بر تعداد تراکنش ها، مستند بودن خانه است. خرید خانه در متراژهای مختلف در تهران و فروش واحدهای بدون مجوز معمولا مشکل است و مردم به این خانه ها سر نمی زنند، پیشنهاد اصلی شامل آپارتمان های دارای گواهی است.

نتیجه گیری

به گفته بسیاری از کارشناسان املاک، مناطقی مانند زعفرانیه، الهیه، محمودیه، نیاوران، ولنجک، کامرانیه و اقدسیه از بهترین مناطق تهران برای خرید خانه و سکونت هستند. اگر قصد سرمایه گذاری دارید؛ زعفران و ولنجک می تواند مناسب باشد. از 1 میلیارد تا 50 میلیارد می توان خانه های مناسبی با این ارقام پیدا کرد. در حال حاضر بازار مسکن تهران در رکود نسبی به سر می برد و می توان گفت دلیل اصلی این رکود نبود فروشنده است. با توجه به نوسانات بالای قیمت و تورم در کشور، بیشتر مالکان منتظر ثبات در بازار هستند و از فروش ملک در این بازار واهمه دارند. با توجه به افزایش قیمت ها در مناطق مختلف تهران، قدرت خرید کاهش یافته و بیشتر معاملات در منطقه یک که محل سکونت قشر مرفه تهران است انجام می شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…