جریمه مالیاتی در انتظار بانک‌هایی که وام جهش تولید مسکن ندهند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن: تا پایان سال هر بانک باید سهم خود از تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی را پرداخت کند.
مالیات سالانه بر ملک

به گزارش دلتا مگ به نقل از مهرنیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: مطابق قانون جهش تولید مسکن، اگر بانک‌ها سهم خود از تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی را پرداخت نکنند، جریمه مالیاتی می‌شوند.

در این راستا عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: بانک‌ها تمایلی به پرداخت تسهیلات قانون جهش تولید مسکن ندارند و اگر مصوبه قانونی در این بخش وجود نداشت، این تسهیلات پرداخت نمی‌شد.

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز یادآور شد: قرار است فعالیت سامانه ثبت و درج اخذ تسهیلات تقویت شده تا پرداخت این وام‌ها سرعت بگیرد و تا پایان سال سهمی که برای هر بانک در نظر گرفته شده پرداخت شود.

در ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن آمده است: بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلفند حداقل بیست درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند.

پیش از این هم رمضانعلی سنگدوینی نماینده مجلس یازدهم اعلام کرد: اعطای تسهیلات بخش مسکن را لازمه تحقق وعده رئیس جمهور بوده و ضمانت اجرایی آن نظارت مجلس و دستگاه‌های نظارتی هستند.

ایرج رهبر با بیان اینکه هدایت تسهیلات بانکی به بخش مسکن گره گشایی رکود اقتصادی در کشور است گفت: پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن باید توسط دولت به صورت جدی پیگیری شود چراکه هدایت تسهیلات به این بخش خود می‌تواند زمینه ساز ایجاد رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در این حوزه شود.

مطلب پیشنهادی:  اخذ حکم تخلیه توسط موجر

رهبر با بیان اینکه ارائه تسهیلات قطعاً در رونق بازار مسکن مؤثر خواهد بود گفت: ارائه تسهیلات در بخش مسکن باید به گونه‌ای انجام شود که متقاضیان توانایی دریافت وام را داشته باشند چرا که با بالا بودن مبلغ بازپرداخت و تسهیل نشدن شرایط ارائه تسهیلات به متقاضیان، امکان رشد و رونق در این بخش وجود نخواهد داشت.

بانک‌ها وام جهش تولید مسکن ندهند، جریمه مالیاتی می‌شوند

بانک‌ها جریمه مالیاتی می‌شوند

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران ادامه داد: پرداخت این تسهیلات یک تکلیف قانونی برای دولت است و بانک‌ها مکلف شده‌اند که این میزان از اعتبارات را به بخش مسکن اختصاص دهند و در صورتی که این تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت نشود، مسأله ترک فعل مطرح می‌شود و بانک‌ها در صورتی که این میزان اعتبارات را پرداخت نکنند، مورد مؤاخذه قرار می‌گیرند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان کشور یادآور شد: در چنین شرایطی محتکران بخش مسکن احساس خطر کرده و برای اینکه واحدهایشان روی دستشان نماند، نسبت به فروش واحدها با قیمت‌های مقبول به متقاضیان واقعی اقدام می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «عملیاتی شدن مالیات بر خانه های لوکس در چند روز آینده» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …