آیا کاهش قیمت مصالح ساختمانی، بازار مسکن را تکان میدهد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فعالان بازار آهن خبر می‌دهند که قیمت میلگرد تمام شرکت‌ها فعلا ثابت و قیمت‌ها در بازار نبشی و ناودانی ثابت مانده است.
کاهش قیمت مصالح ساختمانی

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادآنلاین، مرکز آمار ایران تورم برخی انواع مصالح ساختمانی را در نیمه اول سال سه رقمی اعلام کرد اما آیا کاهش قیمت مصالح ساختمانی، بازار مسکن را تکان میدهد؟

فعالان بازار آهن خبر می‌دهند که قیمت میلگرد تمام شرکت‌ها فعلا ثابت و قیمت‌ها در بازار نبشی و ناودانی ثابت مانده است. در بازار سیمان اما گفته‌می‌شود که قیمت‌ها سقوط کرده است.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت:که قیمت یک تن سیمان پاکتی در بورس کالا ۴۸۰ هزار تومان است که قیمت هر پاکت سیمان را در محدوده زیر ۲۵ هزار تومان قرارداده است.

کاهش قیمت مصالح ساختمانی خبر از مسکن ارزان نمی‌دهد

کاهش قیمت مصالح ساختمانی خبر از مسکن ارزان نمی‌دهد

فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان توضیح می‌دهد: اول اینکه در بازار سیمان ۲۵ هزار تومانی وجود ندارد و قیمت هر پاکت سیمان در بورس کالا ۲۵ هزار تومان اعلام شده و در مقاطعی تا ۴۰ هزار تومان هم رسیده است اما اگر به این قیمت، هزینه حمل و نقل از کارخانه تا شهرها، هزینه تخلیه و بارگیری مجدد و سود خرده‌فروشی را اضافه کنید در نهایت سیمان با قیمت خیلی بالاتر به دست تولیدکننده می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  حواستان به سایت‌های جعلی سامانه املاک باشد

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید می‌کند: در حال حاضر مهم‌ترین عامل قیمت تمام شده مسکن، زمین است که تورم آن صعودی است؛ کاهش قیمت مصالح ساختمانی فقط یک گزینه است.

پورحاجت با اشاره به هزینه گزاف خدمات فنی و مهندسی و خدمات شهرداری می‌گوید: بسیاری از خدمات فنی و مهندسی صوری است و درآمد ناپایدار شهرداری‌ها هم باعث شده است که فشار تامین بودجه این نهاد بر دوش بازار مسکن بیفتد.

این فعال بازار مسکن می‌گوید که در حال حاضر حداقل قیمت تمام شده ساخت یک مترمربع مسکن حدود ۶ میلیون تومان است و این عدد برای ساخت یک مسکن متوسط در ساختمان حداکثر ۴ طبقه به حدود ۸.۵ میلیون تومان می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خرید و فروش مسکن در حاشیه کرج رونق گرفت» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …