خرید و فروش مسکن در حاشیه کرج رونق گرفت

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بررسی‌های صورت گرفته نشان از رونق معاملات مسکن در حاشیه کرج دارد که دلیل اصلی آن مهاجرت روستاییان به شهر و حاشیه شهر در راستای یافتن شغلی مناسب است.
مسکن در کرج

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، رونق خرید و فروش مسکن در حاشیه‌ شهر کرج را محمد قمی رئیس اتحادیه املاک کرج تائید می‌کند و می‌گوید: علی‌رغم اینکه بازار مسکن به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت‌ها راکد است، اما در حاشیه کرج به دلیل متراژهای کوچک و قیمت مناسب خانه‌ها خرید و فروش رونق دارد.

آنطور که رئیس اتحادیه املاک کرج عنوان می‌کند، بیشتر متقاضیان خرید خانه در کرج و حاشیه‌ها جنوبی‌ خوزستانی هستند، چرا که در یک سال اخیر، موج مهاجرت جنوبی‌ها به دلیل بیکاری زیاد شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت مسکن در مناطق حاشیه‌ای شهر کرج مانند کیان‌مهر، مهدی آباد و قزل‌ حصار که محلات حاشیه‌ای کرج محسوب می‌شوند، متری چهار تا پنج میلیون تومان است.

مسکن در کرج

لازم به توضیح است که یکی از دلایل ارزان بودن قیمت مسکن در این محله‌ها، قولنامه‌ای بودن خانه‌ها است.

بر اساس گفته املاکی‌های کرج، در مرکز کرج خرید و فروش خانه راکد است که این موضوع باعث شده که در برخی مناطق کرج، مسکن حدود ۲۰ درصد ارزان شود.

مطلب پیشنهادی:  مشارکت در ساخت و ساز و خطرات آن

در پایان گفتنی است؛ گزارش جدید مرکز آمار نشان می‌دهد ۱۸۲ هزار نفر شاغل روستایی بیکار شدند. در مقابل اما ۳۰۵ هزار نفر در شهر شاغل شدند. این احتمال وجود دارد برخی از روستاییان به شهر یا حاشیه شهرها مهاجرت کرده باشند.

مطالعه بیشتر: مطلب «پیشنهاد انبوه‌سازان برای ساخت مسکن ملی چقدر است؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …