روند صدور پروانه مغایر با نهضت ملی ساخت مسکن است

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اخذ پروانه ساخت ١٨ ماه طول می کشد، در حالی که چند سال پیش یک ماهه پروانه ساخت صادر می شد و این یک چالش جدی در راه ساخت مسکن است.
صدور پروانه ساخت

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادآنلاین، مسعود عبدی کارشناس مسکن و شهرسازی گفت: صدور پروانه ساخت یکی از راه‌های کاهش تورم تقاضا است و بی‌توجهی به این امر سبب شده است تا ما در حال حاضر با تقاضایی بیش از توان مواجه شویم.

کارشناس مسکن و شهرسازی با بیان این مطلب افزود: دولت‌های یازدهم و دوازدهم اعتقادی به ساخت مسکن نداشتند و این دولت‌ها نه تنها در زمینه ساخت مسکن تسهیل‌گری نکردند، بلکه موانعی را هم سر راه سازندگان گذاشتند.

عبدی گفت: بلندمرتبه‌سازی اگر ضوابط لازم را داشته باشد یکی از بهترین انتخاب هاست و وابسته به کمبود زمین هم نیست؛ در برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس زمین هم به وفور هست اما در ارتفاع ساخت و ساز انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: حتی در سال‌های اخیر در مناطق لوکس تهران هم مسکن نساختیم. به همین دلیلی شاهد فرار سرمایه از کشور برای خرید مسکن در کشورهایی مثل ترکیه بوده‌ایم.

مغایرت صدور پروانه ساخت با نهضت ملی ساخت مسکن

مغایرت صدور پروانه ساخت با نهضت ملی ساخت مسکن

مقداد همتی کارشناس مسکن در این باره گفت: ساخت مسکن یک سری مولفه دارد. مثلا اخذ پروانه ساخت ١٨ ماه طول می کشد، در حالی که چند سال پیش یک ماهه پروانه ساخت صادر می شد و این یک چالش جدی در راه ساخت مسکن است.

مطلب پیشنهادی:  شرایط دریافت تسهیلات مسکن

همتی درباره تسهیلات ساخت نیز گفت: در زمان ساخت مسکن مهر تسهیلات میان بانک‌ها پخش شد و بانک‌ها بیشتر از ٨٠ هزار واحد وام ندادند. توقع این است که بانک ها منابع خود را باید در اختیار بانک مسکن قرار دهند.

مسعود عبدی در خصوص راه ساخت مسکن گفت: اگر واقعا ما بخواهیم نهضت ساخت مسکن ایجاد کنیم باید در حوزه صدور پروانه نهضت ایجاد کنیم اما روند صدور پروانه مغایر با نهضت ملی ساخت مسکن است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مستاجران باید اجاره‌نامه‌های خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…