مسکن، امن‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری

4
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نتیجه یک نظرسنجی انجام گرفته نشان می‌دهد که درصدی بالایی از مردم مسکن را بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری می‌دانند که در ادامه به چرایی آن خواهیم پرداخت.
سرمایه گذاری در بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از فرارو، مهدی سلطان‌محمدی کارشناس مسائل اقتصادی به موضوع سرمایه گذاری در بازار مسکن اشاره می‌کند و می‌افزاید: با توجه به تجربه تاریخی که مردم نسبت به بازار مسکن دارند، این موضوع را می‌دانند که در هر شرایط اقتصادی، این بازار می‌تواند یکی از گزینه‌های کم ریسک و امن به منظور سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت باشد.

این کارشناس اقتصادی به رشد 7 برابری مسکن طی چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: به همین دلیل در حال حاضر مسکن به عنوان نخستین مقصد سرمایه مردم قلمداد می‌شود.

سلطان‌محمدی به از بین رفتن سرمایه مردم در بورس اشاره می‌کند و می‌گوید: طبعاً نوسانات بازار دلار و سکه نیز با توجه به افزایش قیمتی که طی این چهار ماه رخ داده، بیشتر خواهد شد، بنابراین در چنین شرایطی مسکن تنها گزینه کم ریسک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

وی معتقد است که مسکن بهترین بازار برای محافظت از سرمایه مردم در مقابل تورم بوده است و در این رابطه افزود: با توجه به چشم‌انداز تورمی که همواره در ایران وجود داشته، افراد نمی‌توانند پیش بینی کنند که تورم چه میزان بیشتر می‌شود، اما در بین بازار‌های سرمایه‌ای، این مسکن است که حداقل در مقابل تورم ارزش خود را حفظ می‌کند، بدون اینکه ریسک بسیار زیادی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  بلاتکلیفی دولت در پروژه نهضت ملی مسکن

گفتنی است بیش از یک سوم مردمی که در نظرسنجی اخیر ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران) رای داده‌اند، مسکن را بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند.

این موضوع نشان دهنده آن است که بسیاری از افراد جامعه، به این موضوع اعتقاد دارند که مسکن ارزش سرمایه‌های خرد و کلان را در برابر تورم حفظ می‌کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «رشد نامتعارف و سریع قیمت املاک شمال کشور» را در دلتا مگ بخوانید.

4 دیدگاه

  1. صادق

    23 دی 1400 در 2:31 ب.ظ

    حالا که که بازار مسکن در رکود مطلق بسر می برد مافیا مسکن تمام توان خود را بکار گرفته و می‌گوید بهترین سرمایه گذاری مسکن هست و نمی دانم فلان تعداد کمبود مسکن وجود دارد همه اش دروغ است جهت بازار گرمی این نوع تبلیغات را میکنند والا توش موندن

    پاسخ

    • گلریز مرادیانی

      26 دی 1400 در 8:03 ق.ظ

      سلام
      دلیل خاصی برای این صحبت دارید؟

      پاسخ

  2. صادق

    23 دی 1400 در 8:23 ب.ظ

    این یک تبلیغات است که مسکن امن ترین بازار برای سرمایه گذاری است چون هر کس همین حالا وارد بازار مسکن شود به قیمتی که خریده حداقل بایستی حداقل ده سال صبر کن. تا با آن قیمت بفروشد

    پاسخ

    • گلریز مرادیانی

      26 دی 1400 در 8:03 ق.ظ

      سلام
      شغل شما در زمینه فروش املاک هست؟

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …