انبوه سازان به دنبال تسهیلات کم بهره هستند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انبوه سازان ادعا می کنند که تسهیلات ساخت مسکن برای افراد فاقد واحد مسکونی به دست آن ها نمی‌رسد.
پرداخت تسهیلات

به گزارش دلتا مگ و به نقل از اخبار ساختمان، در تمام کشور‌های پیشرفته دنیا تسهیلات کم بهره و با توجه به شرایط سازندگان پرداخت می‌شود.

به گفته بسیاری از سازندگان و انبوه سازان همچنین بررسی‌های میدانی هنوز تسهیلات و همچنین مشوق‌های لازم در ساخت چهار میلیون مسکن به سازندگان برای ساخت این تعداد واحد داده نشده است.

طبق مصوبه میزان تسهیلات در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستا ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

جمشید برزگر رئیس کانون سراسری انبوه سازان چندی پیش در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن اعلام کرده بود، در تمام کشور‌های پیشرفته دنیا تسهیلات کم بهره و با توجه به شرایط سازندگان پرداخت می‌شود و بیش از ۸۰ درصد هزینه خرید مسکن تامین می‌شود اما در ایران این رویه وجود ندارد.

تسهیلات کم بهره بسته تشویقی برای انبوه‌سازان

تسهیلات کم بهره بسته تشویقی برای انبوه‌سازان

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از هفته اول دی ۱۴۰۰ امکان پرداخت این تسهیلات به متقاضیان فراهم شده و مالکان می‌توانند مدارک را بارگذاری و بلافاصله بانک عامل، هم نوع بانک و هم شعبه بانک را انتخاب کنند.

مطلب پیشنهادی:  نبود تعادل، ریشه مشکلات بازار مسکن

ابراهیم رزاقی استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران گفت: اقدامات دولت سیزدهم در بخش مسکن نوید رشد اقتصادی است، اما سر و سامان دادن به بخش مسکن نیازمند زمان است و یک شب و یک‌سال نمی‌توان آن را بهبود بخشید.

به گفته رزاقی هم اکنون 7 میلیون خانوار با مشکل نداشتن مسکن روبرو هستند، بنابراین باید بسته‌های تشویقی برای مالکان در نظر گرفته شود و در مقابل از خانه‌های خالی مالیات دریافت شود تا مالکان اقدام به فروش و یا اجاره واحد‌های مسکونی کنند.

این اقتصاددان گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌هایی که دولت باید به آن توجه کند علاوه بر ساخت مسکن و توجه به بخش خصوصی ارائه تسهیلات است. هدایت اعتبارات بانکی به بخش مسکن برای افزایش تولید خود می‌تواند بخش عمده‌ای از کمبود مسکن را در کشور جبران کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بازار معاملات مسکن 6 استان از تورم مسکن کشور جامانده است» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …