مشکلات ثبتی و ملکی طرح نهضت ملی مسکن رفع می‌شود

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
با توجه به اینکه در برنامه جھش تولید مسکن، نوسازی مسکن در بافت‌ھای فرسوده و سکونتگاه‌ھای غیررسمی جایگاه فوق‌العاده‌ای دارد، رفع موانع ملکی می‌تواند به سرعت گرفتن تحقق این برنامه کمک کند.
مشکلات ثبتی و ملکی

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سامانه ثبت درخواست رفع اختلاف‌ها و مشکلات ملکی و ثبتی در اسرع وقت راه اندازی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با راه‌اندازی این سامانه، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در محلات ضعیف و هدف بازآفرینی شهری شتاب می‌گیرد.

به گفته محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی، به منظور رفاه حال مالکان واحدھای فرسوده در محلات ھدف بازآفرینی شھری، سامانه ثبت درخواست‌ھای رفع اختلاف و حل مشکلات ثبتی و ملکی با ھمکاری طرفین در اسرع وقت راه اندازی و به اطلاع عموم می‌رسد.

معاون وزیر راه و شھرسازی، تصریح کرد: ھمچنین به منظور آزادسازی، تعیین تکلیف اراضی واقع در طرح‌ھای مصوب احیا، بھسازی و نوسازی بافت‌ھای فرسوده و ناکارآمد شھری، ھیات ھای حل اختلاف ماده ۹ در تمام استان‌ھا تشکیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شھری ایران افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رھبری در راستای رسیدگی به وضعیت ساکنان محلات ضعیف و مناطق حاشیه‌نشین، این امر در اولویت دولت سیزدھم قرار گرفته و تاکنون فعالیت‌ھای خوبی در این زمینه انجام شده است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت نجومی اوراق؛ معضل خریداران مسکن

به نقل از مدیرعامل شرکت بازآفرینی شھری ایران، بدون شک تعیین‌تکلیف املاک و اراضی فاقد سند، بلاصاحب و بدون استفاده موجود به عنوان موانع نوسازی در این محلات گام مھمی در تسریع تولید مسکن، بھسازی و نوسازی محلات ھدف خواھد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «زیرساخت‌ شهرک های اقماری اصفهان باید تامین شود» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …