مشکلات ثبتی و ملکی طرح نهضت ملی مسکن رفع می‌شود

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
با توجه به اینکه در برنامه جھش تولید مسکن، نوسازی مسکن در بافت‌ھای فرسوده و سکونتگاه‌ھای غیررسمی جایگاه فوق‌العاده‌ای دارد، رفع موانع ملکی می‌تواند به سرعت گرفتن تحقق این برنامه کمک کند.
مشکلات ثبتی و ملکی

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سامانه ثبت درخواست رفع اختلاف‌ها و مشکلات ملکی و ثبتی در اسرع وقت راه اندازی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با راه‌اندازی این سامانه، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در محلات ضعیف و هدف بازآفرینی شهری شتاب می‌گیرد.

به گفته محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی، به منظور رفاه حال مالکان واحدھای فرسوده در محلات ھدف بازآفرینی شھری، سامانه ثبت درخواست‌ھای رفع اختلاف و حل مشکلات ثبتی و ملکی با ھمکاری طرفین در اسرع وقت راه اندازی و به اطلاع عموم می‌رسد.

معاون وزیر راه و شھرسازی، تصریح کرد: ھمچنین به منظور آزادسازی، تعیین تکلیف اراضی واقع در طرح‌ھای مصوب احیا، بھسازی و نوسازی بافت‌ھای فرسوده و ناکارآمد شھری، ھیات ھای حل اختلاف ماده ۹ در تمام استان‌ھا تشکیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شھری ایران افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رھبری در راستای رسیدگی به وضعیت ساکنان محلات ضعیف و مناطق حاشیه‌نشین، این امر در اولویت دولت سیزدھم قرار گرفته و تاکنون فعالیت‌ھای خوبی در این زمینه انجام شده است.

مطلب پیشنهادی:  تا سال ۱۴۰۵ خانه نخریم؟

به نقل از مدیرعامل شرکت بازآفرینی شھری ایران، بدون شک تعیین‌تکلیف املاک و اراضی فاقد سند، بلاصاحب و بدون استفاده موجود به عنوان موانع نوسازی در این محلات گام مھمی در تسریع تولید مسکن، بھسازی و نوسازی محلات ھدف خواھد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «زیرساخت‌ شهرک های اقماری اصفهان باید تامین شود» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …