بانک ها به احتکار مسکن روی آورده‌اند

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن اعلام اینکه بانک ها به دنبال احتکار مسکن هستند، گفت: لیست بانک‌ها و شرکت‌های محتکر کننده مسکن باید منتشر شود.
احتکار مسکن توسط بانک ها

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، به‌ دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در بازار خرید واحدهای مسکونی، هم اکنون دولت و مجلس در تلاش هستند تا با اجرایی کردن قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی اقدام به رفع معضل احتکار مسکن کنند؛ این در حالی است برخی از مسئولان از احتکار مسکن توسط بانک ها و شرکت ها خبر می‌دهند.

این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان در شرایط فعلی بازار مسکن با توجه به احتکار حجم بسیار زیادی از واحدهای مسکونی تحت‌تاثیر خریدهای سرمایه‌ای به یک یخ‌شکن معتبر و کارساز برای رفع انجماد از این واحدها نیازمند است.

این یخ‌شکن در واقع در نقش یک شاه‌کلید می‌تواند در اسرع وقت قفل عرضه واحدهای مسکونی خالی از سکنه را باز کرده و منجر به ورود آن‌ها به بازار مصرف شود.

احتکار مسکن توسط بانک ها

اقبال شاکری اخیرا در اظهارنظری از احتکار مسکن توسط بانک ها و شرکت‌ها خبر داده و در این رابطه گفته است: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از بانک‌های خصوصی و شرکت‌های دولتی وظیفه اصلی خود را رها کرده و به احتکار مسکن روی آورده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  چرا تقاضا برای اجاره خانه های کم متراژ بالا رفت؟

او در ادامه به لزوم انتشار و شناسایی این نهادها تاکید کرده و گفته است: متاسفانه دولت قبل با گره زدن همه مسائل به خارج از کشور باعث عقب ماندگی کشور در اکثر حوزه‌ها به ویژه در خصوص مسکن شده است.

شاکری خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی پیشینه ساخت مسکن را مزخرف می‌دانست و حتی در طول این دوره یک واحد مسکونی برای مردم ساخته نشد.

او می‌گوید که امروز شاهد انباشت ۱۰ میلیون نیاز مردم در حوزه مسکن هستیم و می‌افزاید: مجلس در قانون جهش تولید مسکن، دولت را مکلف کرد تا سالیانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد.

مطالعه بیشتر: مطلب «مشکلاتی که خرید ملک در ترکیه به همراه دارد» را در دلتا مگ بخوانید.

 

2 دیدگاه

  1. صادق

    23 دی 1400 در 2:25 ب.ظ

    این همه نیاز هست پس چرا مسکن فروخته نمیشه

    پاسخ

    • گلریز مرادیانی

      26 دی 1400 در 8:03 ق.ظ

      سلام
      نظر شما چیست؟

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…