مشکلاتی که خرید ملک در ترکیه به همراه دارد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
متاسفانه کسب‌وکار خرید و فروش خانه درترکیه سال‌هاست که در کشور ما سکه است بدون اینکه به مشکلات فروش ملک در آینده نگاهی بیاندازند.
املاک ترکیه

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرآنلاین، سود فروش ملک در ترکیه برای بنگاه‌های املاک بیش از حد تصور است و مدام از سودی که عاید خریدار می شود، سخن می گویند؛ این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد خریداران ایرانی، این روزها با مشکلات زیادی برای فروش ملک در ترکیه مواجه‌اند.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه اعلام کرد: براساس تصمیم دولت ترکیه، ایرانیانی که ملک یا آپارتمان در این کشور خریداری کرده‌اند، فقط باید ملک شان را به ادارات خاصی بفروشند و این موضوع مشکلاتی را برای مالکان ایرانی املاک در ترکیه به همراه داشته است.

فضاسازی برای خرید ملک و مهاجرت به ترکیه در حالی بین ایرانیان رواج پیدا کرده که بسیاری از آن‌ها از خطرها و ریسک سرمایه‌گذاری در املاک ترکیه ناآگاه هستند.

خطرها و ریسک سرمایه‌گذاری در املاک ترکیه

خطرها و ریسک سرمایه‌گذاری در املاک ترکیه

برخی از ریسک‌ها و مشکلاتی که در نظر گرفتن آن‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاری بهتر و رفع ریسک فروش ملک در ترکیه کمک کند، شامل موارد زیر است:

اگر هدف از خرید خانه در ترکیه، زندگی کردن در آن‌جا باشد، باید دقت کرد که هزینه زندگی در این کشور دست‌کم سه برابر ایران است. در کنار این موضوع موج‌های تورمی سال‌های اخیر را هم باید در نظر گرفت.

بنابراین با درآمد ایران نمی‌توان در ترکیه زندگی کرد و یافتن شغل در ترکیه هم محدودیت‌های خاص خود را دارد و هم اکنون جوانان خود این کشور هم به دنبال کار هستند.

مطلب پیشنهادی:  خرید خانه در کرج با 300 میلیون تومان

ایرانیانی که در ترکیه، به دنبال خرید خانه هستند، نخستین هدف اصلی‌شان «سرمایه‌گذاری به قصد کسب بازدهی مثبت» است. اما اقتصاد ترکیه و کاهش ارزش پول این کشور باعث شده افرادی که در این کشور در مسکن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با ضرر هنگفتی مواجه شوند.

میانگین قیمت مسکن در ترکیه نسبت به سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است؛ این در حالی است که در همین بازه زمانی قیمت لیر نسبت به دلار حدود ۴۵ درصد کاهش ارزش داشته است. به عبارت دیگر سرمایه‌گذاران در مسکن ترکیه نه تنها سود نکرده‌اند بلکه ۱۵ درصد ضرر نیز کرده‌اند.

هزینه‌های نگهداری سالانه مسکن و هزینه شارژ در ترکیه بسیار بالاست و زمان خرید و فروش نیز مالیات بسیار سنگینی هم دریافت می‌شود که رقم کمی نیست. به‌نحوی که بعد از خرید ملک در ترکیه باید سالانه مبلغ ۲ هزار لیر از ارزش ملک را به عنوان مالیات پرداخت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «احتکار مسکن ریشه کن می‌شود» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …